Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorNordhagen, Janne Øgaard
dc.contributor.authorLe, Cecilia
dc.contributor.authorNygaard, Kjersti
dc.date.accessioned2017-10-07T09:46:42Z
dc.date.available2017-10-07T09:46:42Z
dc.date.issued2017-10-07
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2459035
dc.description.abstractPå bakgrunn av vår store interesse for tematikken selvledelse og hvordan det kan bli benyttet som hjelpeverktøy for selvutvikling, ønsker vi å finne ut hvorfor noen individer stort sett gjennomfører det de har sagt og planlagt å gjøre, mens noen ikke alltid evner å gjøre tanker til proaktive handlinger. Dette gir utgangspunkt for problemstillingen vår: “I hvilken grad vil selvledelse bidra for å realisere intensjoner til handlinger?”. For å på best mulig måte besvare vårt forskningsspørsmål har vi benyttet oss av metodetriangulering, hovedtyngden ligger i det kvalitative perspektiv. Vi har utvalgte ledere som målgruppe og har fulgt disse gjennom denne forskningsprosessen hvor vi har forsket på deres atferdsmønster og innhentet empiri ut i fra deres eget perspektiv. Videre har vi i etterkant utført dybdeintervjuer for nærmere observasjon og dermed innhentet rikere empiri i en annen kontekst. Til slutt har vi kategorisert empirien systematisk, for å få en indikasjon på hva som må ligge til rette for at informantene vil kunne bevege seg fra tanker og intensjoner til proaktive handlinger. Vi ønsker å belyse og bevisstgjøre tematikken selvledelse for våre informanter da vi mener at det kan være et hjelpeverktøy som vil bidra til å evne gjennomføring hos individet. Basert på våre empiriske funn og gjennom byggeklossene (jf. kategorisering) vi har brukt for å utforme vår teori, har vi konkrete anbefalte strategier til våre informanter, for hvordan de bevisst kan lede seg selv til å evne gjennomføring. Vår konklusjon for å oppnå selvledelse er at prosessen må starte i selvet, og vår forskning viser at det er visse momenter som vi mener ligger bedre til rette enn andre. Følgende momenter er; aktør, rasjonell, bevisst, verdibevisst, høy selvinnsikt og høy gjennomføringsevne. Ved å følge vår teori utarbeidet med bakgrunn for momentene mener vi dette vil gi et godt utgangspunkt for å bevege seg fra en intensjon til en proaktiv handling.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectHR og personalledelsenb_NO
dc.subjectSelvledelsenb_NO
dc.subjectKvalitativ metodenb_NO
dc.subjectKvantitativ metodenb_NO
dc.title”I hvilken grad vil selvledelse bidra for å realisere intensjoner til handlinger?”nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal