Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLinn, Vibeke
dc.date.accessioned2017-10-09T10:38:01Z
dc.date.available2017-10-09T10:38:01Z
dc.date.issued2017-10-09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2459146
dc.description.abstractI denne bacheloroppgaven hadde jeg et stort ønske om å undersøke et sponsormarked i endring. Temaet for oppgaven omhandler hvilken effekt samsvar spiller i individuelle sponsoravtaler. Ved hjelp av teori, relevant forskning og datainnsamling har jeg kommet frem til en hovedkonklusjon, samt ulike anbefalinger til hvordan det norske sponsormarkedet kan arbeide mot å skape en vesentlig effekt av individuelle sponsoravtaler. Det teoretiske grunnlaget omhandler sponsing som en prosess og som et verktøy for markedsføring og - kommunikasjon, samt hvordan samsvar spiller en avgjørende rolle for å oppnå ønsket effekt. I tillegg til det teoretiske grunnlaget, vil teori innen markedsføring og merkevarebygging være sentralt. Problemstillingen besvares ved hjelp av et kvalitativt casestudie, hvor primærdata innhentes fra kvalifiserte informanter ved hjelp av et kvalitativt dybdeintervju. I etterkant av intervjuene, ble all data transkribert før det videre analyseres i tråd med relevant teori, forskning og annen litteratur. Ut fra disse analysene, har jeg utformet mine konklusjoner, samt anbefalinger til videre arbeid av individuelle sponsoravtaler med individuelle idrettsutøvere innen vinteridrett. Undersøkelsens funn viser at samsvar spiller en vesentlig rolle i sponsoravtaler. En sponsoravtale som faller naturlig for publikum, er sponsoravtalene som oppnår best effekt som følge av sine investeringer. Videre anbefalinger er som følger: ● Velg avtaler hvor samarbeidet vil fremstå som tydelig for forbrukerne ● Opprett sponsorater med sponsorobjekter med et naturlig samsvar ● Inneholder ikke avtalen naturlig samsvar, må man arbeide for å aktivere sponsoratet ● Fokuset må rettes mot idrettsutøvere som kan bidra til en positiv toveiskommunikasjon ● Velg sponsorobjekter som kan korrelere med bedriftens kommunikasjonsmålgruppenb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectMarkedsføring og merkevareledelsenb_NO
dc.subjectSponsingnb_NO
dc.subjectKvalitativ metodenb_NO
dc.titleSamsvar i individuelle sponsoravtaler En bacheloroppgave om et sponsormarked i endringnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal