• En kvalitativ studie for hvordan digital onboarding påvirker nyansattes læring og tilhørighet 

      Lorenzen, Cecilie; Morkemo, Nina Hofstad (Master thesis, 2021)
      Hensikten med denne avhandlingen er å belyse hvordan digital onboarding påvirker de nyansattes læring og tilhørighet til organisasjonen. God onboarding er viktig for at nyansatte skal trives og ha et ønske om å bli i ...
    • En kvalitativ studie for hvordan ledere lærer ledelse 

      Tvegård, Anne-Sophie; Wolf, Danielle Matre (Master thesis, 2022)
      Det er lite som er så lett å omtale med store ord, og samtidig så vanskelig å få til i praksis som ledelse. Ettersom det settes stadig høyere krav til lederrollen og lederens utøvelse av ledelse er dette noe som vi mener ...
    • Hvordan kan relasjonen mellom leder og medarbeider sikre kompetanseutvikling? 

      Myhre, Synne Normann; Lüthcke, Martine; Lillegård, Andrine (Bachelor thesis, 2021)
      Tema vi har valgt for denne bacheloroppgaven dreier seg om kompetanseutvikling. Vi har valgt å undersøke en markedsledende organisasjon. Hensikten med denne oppgaven er å se hvordan organisasjonen tilrettelegger for ...
    • Hvordan lærer ledere ledelse? 

      Gustavson, Tiril (Master thesis, 2022)
      «Jeg vet lite som er så lett å omtale i store ord og så vanskelig å få til i praksis som ledelse» (Arnulf 2020, 7). Ledelse i seg selv er mye forsket på, og da særlig hvordan man bør lede eller hvordan bli en god leder. ...