• 1+1 = mer enn to. Om å skape synergieffekter 

      Johnsen, Kamilla Haugland; Hoel, Caroline Sofie; Carlsen, Turid (Bachelor thesis, 2013-12-05)
    • Aboveit. Your business, your future. Nytt konsept for nettsted. 

      Vestvik, Anette; Sæther, Elise F.; Roheim, Eirik F.; Stafset, Henriette W.; Michelsen, Thomas (Bachelor thesis, 2021)
      En nettside er for mange bedrifter deres ansikt utad, og en oppdatert og moderne nettside er viktig for å skape et godt førsteinntrykk. Denne oppgaven går ut på å lage et nytt konsept for nettsiden til vår oppdragsgiver ...
    • Adswitch - En brukersentrert annonsebygger 

      Bergsmark, Eirik Andreas; Pettersen, Lasse; Tomter, Olav (Bachelor thesis, 2021)
      Denne rapporten omhandler vår utvikling av Adswitch, en annonsebygger som gir Schibsteds kunder økt frihet og større kontroll over egen annonsering, gjennom en ukomplisert og intuitiv løsning, som også er tids- og ...
    • En analyse av strategivalget til e-handelbedriften Komplett.no, og vurdering av valgenes betydning for deres suksess 

      Bråten, Henrik (Bachelor thesis, 2013-12-05)
      I denne besvarelsen har vi tatt for oss fagfeltet strategi og i den forbindelsen dens tematikk og teori. For å belyse dette valgte vi å se nærmere på Komplett.no og deres strategi valg for ehandel. Vi har valgt å benytte ...
    • Anskaffelser på tvers av landegrenser: En casestudie av prosjektet Beitstadsundbrua 

      Tranaas, Sigrid; Mali, Solem (Bachelor thesis, 2020-06-02)
      Dagens samfunn er i stor grad preget av samarbeid på tvers av landegrensene og globalisering blir ofte omtalt i form av å knytte land tettere sammen. Samtidig står vi nå i en unik situasjon, relatert til coronaviruset, ...
    • Atlantica Båtforsikring - en trygg merkevare på sjøen 

      Brække, Bjørn M. (Bachelor thesis, 2012-11-28)
    • Automatisering av møtenotater: Hvordan øke verdien av møter gjennom automatisk transkribering. 

      Aspehaug, Bernt Johan; Molvær, Martin Gundersby; Vinje, Per-Kristian (Bachelor thesis, 2021)
      Denne rapporten handler om utviklingen av en løsning som automatiserer transkribering, med fokus på opptak fra digitale møter. Verktøyet gir også brukeren mulighet til å redigere teksten før de kan velge å dele teksten via ...
    • “Bankers fremtid” Linje: Kreativitet, innovasjon og forretningsutvikling 

      Aarum, Kine Marie Elvira (Bachelor thesis, 2017-10-07)
      Denne oppgaven omhandler Vipps og det kommende PSD2 direktivet (Januar, 2018). En regulering i EU som gir flere mulighet til å kunne drive bankvirksomhet. Det legger også til rette for mer innsikt, som igjen kan legge til ...
    • Barrierer for innovasjon: delingsøkonomi med gårsdagens regler? 

      Nestås, Casper Wiig; Opsal, Anders; Paulsen, Sondre Rype (Bachelor thesis, 2017-10-07)
      Vår bacheloroppgave har som formål å gi en dypere innsikt i hvordan finanskomiteen håndterer reguleringene av delingsøkonomien. For å avgrense fenomenet, har vi valgt å ta utgangspunkt i den mye omtalte tjenesten Uber. ...
    • Beslutningstaking i jaktfasen til Mills DA: Et casestudie av innovasjonsprosessen til Mills DA 

      Pedersen, Jonas Naim; Thollefsen, Simen; Lillehovde, Sindre Martin (Bachelor thesis, 2016-11-14)
      Tema for denne bacheloroppgaven er å avdekke hvilke faktorer som er de mest avgjørende for beslutningene som tas hos den norske matvareprodusenten Mills DA. Selskapet jobber strategisk og trinnvis med innovasjon, og ...
    • Best Value Procurement: Et friskt pust i offentlige anskaffelser? 

      Jensen, Tiril Blindheim; Ramberg, Kristine; Hass, Rebecca (Bachelor thesis, 2020)
      Denne oppgaven tar for seg prosjektstyrings- og anskaffelsesmetoden Best Value Procurement (BVP). Ideen om utformingen av metoden er basert på at man ønsket å finne en bedre måte å gjennomføre prosjekter på, da mange ...
    • Booking-app og CMS-løsning for Nion AS – En brukersentrert prototype 

      Bergström, Karl Martin; Eli, Mathias Myhre; Remme, Martin; Granheim, Martin Sunurklang; Cvijic, Robert Poer (Bachelor thesis, 2021)
      Vår rapport omhandler hvordan vi har utviklet to prototyper for Nion AS, en mobilapplikasjon og et tilhørende admin-panel. Mobilapplikasjonen har som for formål å forenkle bestillingsprosessen til tjenestene som Nion tilbyr. ...
    • Brukerengasjement på Facebook: Nordic Dreamers 

      Blattmann, Emma; Ekornes, Iselin (Bachelor thesis, 2018-10-01)
      Brukerengasjement i virtuelle samskapingsgrupper, i kontekst av skandinavisk banknæring og fintech, står som sentralt tema i oppgaven. Oppgaven belyser en innovasjonsmetode; samskaping, som i nyere tid har fått fotfeste ...
    • Bærekraft og ledelse. En kvalitativ studie om lederes motivasjon for bærekraft 

      Bayyari, Adan; Borg, Edward Christian; Bendiktsson, Bjørn Isak (Bachelor thesis, 2020)
      I denne sluttoppgaven ønsker vi å se på hvilke motivasjonsfaktorer ledere har når de tar bærekraftige valg. Bærekraft har vært et voksende og sentralt tema for samfunnet vårt og de kommende generasjonene, og er også et ...
    • Bærekraftig atferd. Sammenhengen mellom bærekraftig holdning og handling 

      Meek, Marcus Andre; Aardal, Tobias; Knutsen, Fredrik (Bachelor thesis, 2020)
      I denne oppgaven har vi tatt for oss temaet bærekraft som er avgrenset til klima og miljø. Studiens problemstilling er: Hva må til for å sikre en atferdsendring blant forbrukere for å omgjøre en positiv miljøholdning til ...
    • Co-creation: Hvordan Lego samarbeidet seg tilbake til kundens hjerte 

      Sørensen, Kaja Augestad; Scholz, Susanna Linnea; Skovli, Eva (Bachelor thesis, 2013-11-27)
    • Co-working spaces, personlighet og sosiale nettverk: et casestudie av MESH 

      Fottland, Marthe Elise; Andersen, Siri Nicoline (Bachelor thesis, 2016-11-15)
      Formålet med dette studiet har vært å skaffe en bedre forståelse for hvordan nettverk i co-working spaces oppfattes og anvendes av medlemmene. Studiet har også knyttet dette opp mot personlighetsdimensjonen ekstroversjon, ...
    • Dagens unge førstegangsledere 

      Solvang, Charlotte; Syverstad, Mari; Fuller-Gee, Kari Kristine Huvestad (Bachelor thesis, 2012-01-27)
    • Decision-making in innovation 

      Stenhaug, Odd Magne; Lyssand, Cato; Green, Christian (Bachelor thesis, 2013-12-05)
      Bakgrunn for oppgaven bunner ut i en interesse for innovasjon og hvordan beslutninger rundt dette tas i bedrifter. Vi utforsker hvilke erfaringer næringslivsledere har med beslutningsprosesser når det gjelder å ta i bruk ...
    • Dilemmaer i sosiale medier 

      Malnes, Marlen; Digerud, Ellen Julie (Bachelor thesis, 2015-10-13)
      Temaet for denne bacheloroppgaven er dilemmaer ved markedsføring i sosiale medier. Ut ifra våre egne erfaringer og mangel på akademisk teori, sitter vi igjen med inntrykket av at temaet er lite belyst. Med dette som bakgrunn ...