Show simple item record

dc.contributor.advisorCaruelle, Delphine
dc.contributor.authorHatland, Tina
dc.contributor.authorGundhus, Mina
dc.date.accessioned2021-03-03T14:31:38Z
dc.date.available2021-03-03T14:31:38Z
dc.date.issued2020-06-03
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2731499
dc.description.abstractI denne forskningen har vi undersøkt hvordan influensere har vært med på å påvirke en merkevare, hvor vi har tatt utgangspunkt i den norske gratis-appen Tise. Oppgaven er basert på teori om influensere, markedskommunikasjon, sosiale medier og sosiale nettverk, og Word-of-Mouth. Problemstilling for oppgaven er følgende: Hvordan har influensere bidratt til å påvirke merkevaren Tise? For å svare på problemstillingen valgte vi å benytte oss av en kvalitativ forskningsmetode og benyttet oss av dybdeintervjuer for å samle inn data. Vi benyttet oss av et strategisk utvalg, hvor vi selv valgte respondentene som vi ønsket å gjøre individuelle dybdeintervjuer med. Respondentene bestod av kvinner i alderen 18 til 35, som var bosatt i Oslo og var eksisterende brukere av Tise. I analysen av resultatene kom det frem at influensere har bidratt til å påvirke merkevaren Tise på to måter, i mottakerens hukommelse og i markedet. Samtidig kom det frem at venner og bekjente hadde en effekt på bruken av merkevaren, som var et uforventet og overraskende resultat. Til tross for det uforventede resultatet konkluderer vi med at influensere har hatt en betydelig påvirkning på merkevaren og bidratt til at Tise har den posisjonen de har i dag.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.no*
dc.subjectMarkedsføring og merkevareledelseen_US
dc.subjectPåvirkningen_US
dc.subjectInfluenseren_US
dc.titleHvordan har influensere bidratt til å påvirke merkevaren Tise?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal