Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorTømmeraas Aasvestad, Tina
dc.contributor.authorBjørkli, Vegard
dc.coverage.spatialNorwayen_US
dc.date.accessioned2021-07-05T12:13:59Z
dc.date.available2021-07-05T12:13:59Z
dc.date.issued2020-06
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2763417
dc.description.abstractMed denne bacheloroppgaven har jeg utforsket ulike designfaglige disipliner som redaksjonelt design, historiefortellende design og interaksjonsdesign. Disse er kombinert for å finne ut hvordan man kan formidle tungt innhold til barn på best mulig måte. Gjennom innsikt og research er det funnet frem til designgrep og innhold som treffer godt hos barn. Innsikt fra NRK Super og brukerundersøkelser viser at det er sterke og klare farger som appellerer mest og gjør designet mer innbydende. Målgruppen relaterer bedre til innhold som har en leken tone og husker informasjon bedre når de har knagger de kan henge det på. Ved brukertesting av målgruppen kom det fram at ved bruk av en balanse mellom forfatter- og leserdrevet historie ga dette rom til å ville utforske innholdet i løsninger mer. Samtidig er barn en vanskelig målgruppe å designe mot. Dette kommer av at barn knytter seg til innhold fort, og med “alle” barn som målgruppe er det viktig å utforme designet nøytralt. Dette gir også rom for egen utforskning og fantasering hos barna.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøyskolen Kristianiaen_US
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.no*
dc.subjectGrafisk designen_US
dc.subjectKvalitativ metodeen_US
dc.subjectKvantitativ metodeen_US
dc.subjectRedaksjonelt designen_US
dc.subjectHistoriefortellende designen_US
dc.subjectInteraksjonsdesignen_US
dc.subjectFormidling til barnen_US
dc.subjectGeografiundervisning på digitale flateren_US
dc.subjectMixed method
dc.subjectDokumentanalyse
dc.subjectDybdeintervju som metode
dc.subjectSpørreundersøkelse som metode
dc.titleEn redaksjonell historiefortelling : Hvordan gjøre geografi mer spennende for barn?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal