Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorAanesen, Tom
dc.contributor.authorSantamaria, Celine
dc.coverage.spatialNorwayen_US
dc.date.accessioned2021-07-08T09:06:10Z
dc.date.available2021-07-08T09:06:10Z
dc.date.issued2020-06
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2763889
dc.description.abstractFor mange er det en selvfølge å legge vanlig hvitt sukker i handlekurven, men ingen er klare over hvor mye sukker vi får i oss i løpet av én dag. Mangel på kunnskap og gamle vaner har ført til at vi legger vekk den mørke siden ved sukker under teppet. Økt risiko for sykdommer som diabetes type 2, fedme og overvekt kommer av høyt sukkerinntak. Likevel er det godterihylla nærmest kassen og de naturlige produktene lenger bak. Bakgrunnen for mitt prosjekt er å normalisere sukkerfrie produkter, som kommer fra en naturlig kilde, i dagligvarebransjen. Hvordan kan vi markedsføre slike produkter blant ordinære kunder som vanligvis kjøper hvitt sukker? Hvordan kan vi få de til å gå over til en sukkerfri livstil uten at det skal være for dyrt eller for lang reisevei? Oppgaven resulterte i en serie med sukkerfrie OG økologiske bakemikser. Disse skal stå sammen med Toro Brownies og Møllerens Langpanne i dagligvarebutikkene. I løpet av prosessen har jeg gjort research på sukkerindustrien, sukkerfrie produkter og hvordan markedet ser ut i dag. Deretter gjorde jeg research på pakningsdesign som var et helt nytt fagfelt for meg og til slutt skisserte meg frem til det endelige produkt.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøyskolen Kristianiaen_US
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.no*
dc.subjectGrafisk designen_US
dc.subjectKvalitativ metodeen_US
dc.subjectKvantitativ metodeen_US
dc.subjectEtnografisk metodeen_US
dc.subjectVisuell identiteten_US
dc.subjectMarkedsføring av sukkerfrie produkteren_US
dc.subjectDybdeintervju som metode
dc.subjectBrukerundersøkelse
dc.subjectBrukertester
dc.subjectObservasjon som metode
dc.subjectMixed method
dc.titlePakningsdesign for sukkerfrie bakemikser : Hvordan markedsføre sukkerfrie bakemikser?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal