• Reis deg selv spennende – backpackerens selvforståelse og posisjonering i relasjon til andre reisende 

      Bergum, Martin; Rudberg, Marte; Jensen, Pernille Olestad (Bachelor thesis, 2016-11-03)
      Denne oppgaven er en abduktiv, sosialantropologisk studie hvor vi har hatt til hensikt å studere backpackerens selvforståelse og posisjonering i et relasjonelt perspektiv. I arbeidet med dette har vi forsøkt å avdekke ...
    • Seks fot foran – Hvordan bør morgendagens gravferdstjenester utformes og kommuniseres? 

      Fossmo, Sindre; Nordmarken, Mari Elvine Svebak; Christophersen, Anine Kolstad (Bachelor thesis, 2017-10-28)
      Denne studien har som hensikt å granske gravferdsbransjen fra et kommunikasjonsperspektiv. I vårt arbeid har vi forsøkt å avdekke etterspørsel og behov i henhold til gravferd, for deretter å analysere dette, og utvikle ...
    • Siste sesong av skam: Hva nå? 

      Hveding, Emilie; Fadum, Lasse th.; Solberg, Ragnhild (Bachelor thesis, 2017-10-28)
      Hensikten bak denne oppgaven er å undersøke på hvilken måte NRK formidler historier og hvilken effekt dette har på seernes oppfatning av en TV-serie. Dette gjøres ved å gjennomføre et kvalitativt casestudie, der ...
    • Skap tillit i en kunstig verden 

      Aarthun Engh, Dina; Ramberg, Marie (Bachelor thesis, 2020-06)
      Vi har i denne oppgaven hatt til hensikt å komme frem til hvilke holdninger forbrukere har til bedrifter sin bruk av kunstig intelligens og personlig data. Dette var for å kunne hjelpe bedrifter å styrke relasjonen til ...
    • Sosiale medier for små og/eller nyoppstartede bedrifter 

      Øyen, Eli; Lundby, Hanne (Bachelor thesis, 2015-09-30)
      Temaet for denne oppgaven er sosiale medier for små og/eller nyoppstartede bedrifter med fokus på de sosiale nettverkene Facebook og Twitter. Vår oppfatning er at mange norske nyoppstartede og/eller små bedrifter har lite ...
    • Spinnaktiviteter i norsk politikk - en kvalitativ undersøkelse av strategisk mediehåndtering 

      Horne, Anna Gabriella; Warner, Ida Cecilie (Bachelor thesis, 2015-10-09)
      Spinn i politikken er et tema som stadig blir omdiskutert i mediene, både i og utenfor Norge. I de fleste tilfeller blir spinn beskrevet som noe negativt og forbindes ofte med manipulering, spill og tåkelegging. Vi har ...
    • Sponsing av idrettsutøvere som et virkemiddel for å styrke organisasjonskulturen 

      Wettergreen, Vanessa Marthinsen (Bachelor thesis, 2017-10-28)
      Oppgaven er en studie av hvordan sponsing av en kjent idrettsutøver kan bidra internt i organisasjonen som sponser. Petter Northug jr. har vært en mye omtalt idrettspersonlighet i mediene de siste årene. Dette skyldes ...
    • #ThePerfectStorm - Hvordan sosiale medier ender rammebetingelser for krisehåndtering 

      Marheim, Johanna Marie; Le, Xuan-Giang Sur; Randers, Benedicte (Bachelor thesis, 2016-11-10)
      Sosiale medier er et dynamisk fenomen som har på kort tid etablert seg innenfor krisehåndtering og krisekommunikasjon. Sosiale medier endrer hvordan bedrifter strategisk må håndtere og respondere krisen de befinner seg i, ...
    • Transaksjonskostnader – effekten på mobilhandel 

      Lødrup, Sebastian; Mila, Lasse; Aaserud, Mikal (Bachelor thesis, 2015-10-12)
      Vår oppgave tar for seg forholdet mellom transaksjonskostnadsteori og sannsynligheten for økt handel på mobil. Formålet har vært å undersøke hvilke transaksjonskostnader som forbrukere anser som viktige i kjøpsprosessen ...
    • Unge folk med gamle briller – en kvalitativ studie av ungdomspartienes bruk av sosiale medier 

      Sandberg, Nora Alette; Skogseth, Karstein Alvestad (Bachelor thesis, 2017-10-16)
      Temaet for denne oppgaven er ungdomspartiers politiske kommunikasjon i sosiale medier. Tall fra datatilsynet i 2013 forteller at 76% av den norske befolkningen har en Facebookprofil. Dette gjør Facebook til et av de ...
    • Unge jenters forhold til Instagram 

      Sandberg, Maria Louise; Schau-Liberg, Betina; Traaseth, Ragnhild (Bachelor thesis, 2016-11-10)
      Unge jenter bruker i dag det sosiale mediet Instagram på hverdagslig basis. Hensikten med denne undersøkelsen er å få en dypere forståelse av ungdommers forhold til applikasjonen Instagram. Målgruppen i undersøkelsen er ...
    • VALGETS KVAL: Hvordan få unge til å bruke stemmeretten under Stortingsvalget 2021? 

      Andresen, Julie; Beck, Benedicte Amalie Kongsøre; Baumann, Ingri (Bachelor thesis, 2021)
      I 2017 var det 815 000 nordmenn av 3 765 000 stemmeberettigede som ikke benyttet seg av stemmeretten ved stortingsvalget. Disse tallene tilsier at en stor gruppe nordmenn sitter hjemme på valgdagen. Dette er et økende ...
    • Å dulte en sniker: Hvordan kan vi bruke atferdsteori for å påvirke passasjerer som sniker til å kjøpe billett når de reiser med Ruters kollektivtransport? 

      Aronsson, Frida Elli; Magnussen, Nina; Hellsten, Stine Sauro (Bachelor thesis, 2021)
      Temaet for denne bacheloroppgaven handler om å unngå å kjøpe billett på Ruters kollektivtransport i Oslo, eller rettere sagt – det å snike. Vi har hatt stor interesse av det å forstå hva som ligger til grunn for denne ...