Blar i Studentarbeider fra Institutt for økonomi og innovasjon på tittel
Viser treff 99-104 av 104
-
Transformative virkemidler i reklamer - En studie av reklamens påvirkning på holdninger blant unge
(Bachelor thesis, 2015-10-13)I denne oppgaven tar vi for oss transformative virkemidler i reklamer, og undersøker hvilken effekt disse virkemidlene har på ungdommers holdninger. Vi har tatt utgangspunkt i DNB sine reklamer, da de legger mange ressurser ... -
Veien til plattformsuksess. En kvalitativ studie av suksessfaktorer for å lykkes som norsk plattformbedrift
(Bachelor thesis, 2020-06-03)Denne oppgaven har sett på hvilke suksessfaktorer som er gjennomgående og relevante for norske plattformselskaper. Hensikten har vært å undersøke norske plattformselskapers selvopplevde suksesselementer og utfordringer ... -
Vekstbedrifters sosiale nettverk
(Bachelor thesis, 2016-11-11)Denne bacheloroppgaven har som formål å undersøke hvilken effekt sosialt nettverk har for veksten til norske bedrifter. Dette vil bli gjort ved å undersøke graden av sosialt nettverk hos gasellebedrifter og sammenlikne ... -
Vil konsumering av de mest anbefalte politiske videoene på YouTube forårsake anbefaling av falske nyheter eller ekstremt, konspiratorisk og radikalt innhold?
(Bachelor thesis, 2021)I denne studien tar vi for oss videodelingsplattformen YouTube og dens angivelige tilbøyelighet til å anbefale videoer med innhold av en radikal, konspiratorisk eller ekstremistisk art. Vi ønsket å teste denne påstanden ... -
Vinmonopolets håndtering av politisk delegert samfunnsansvar
(Bachelor thesis, 2015-10-13)Samfunnsansvar omhandler bedriftens aktiviteter som går ut på å oppfylle krav som er fastlagt i nasjonalt lovverk. Menneskerettigheter og menneskets ukrenkelighet framtrer som bedriftens lovpålagte og viktigste prioritering ... -
Å kaste lys ned forsyningskjeden. En studie av forbrukeres holdning til merkevarenes sosialbærekraftige kjedeansvar
(Bachelor thesis, 2020-05-29)Studiens tematikk og hensikt Denne bacheloroppgaven tar for seg forbrukernes ansvarsfordeling for sosialbærekraftige kriser i merkevarenes forsyningskjeder. Dette, da det foreligger lite forskning på sosial bærekraft i ...