• Et perspektiv på lederens personlighet: fra jernhånd til silkehanske 

      Mehren, Iacob; Svabø, Johan (Bachelor thesis, 2013-12-09)
      Problemstilling: Hvordan har oppfattelsen av en god leders personlighet endret seg i ledelsesteorier fra 1800-tallet og frem til i dag? Er det sammenheng mellom endring i ledelsesteorier og endring i verdiskapningsform? Vi ...
    • Hva hemmer og/eller fremmer bruken av samskaping i DNB? 

      Solum, Jeanette; Bjørn-Hansen, Elise (Bachelor thesis, 2013-12-09)
      Tema for denne oppgaven har vært samskaping, med bakgrunn i at samskaping blir anvendt med stor suksess av utenlandske bedrifter, men oss kjent, enda ikke har fått fotfeste blant norske bedrifter. En ser imidlertid at noen ...
    • Hvem er G-Max? 

      Kristiansen, Magnus; Nærestad, Peder; Øren, Martin Bye (Bachelor thesis, 2013-12-10)
    • Ingeniørers preferanser ved valg av arbeidsgiver 

      Nilsen, Ingrid Movik; Holand, Kristoffer Schau (Bachelor thesis, 2013-12-17)
    • Innovasjon og arbeidsledighet i Spania 

      Aamodt, Morten; Alnes, Carlos Floen; Andersen, Fabian Aaberg (Bachelor thesis, 2013-12-17)
      Utgangspunktet for denne oppgaven er den strukturelle arbeidsledighetskrisen i Spania som har eskalert enormt siden finanskrisen. Det brukt relevant teori og empiri for å få oversikt over strukturene og de bakenforliggende ...
    • Lojalitet i nettbutikker: effekter EWOM 

      Harstad, Espen Getz; Krosby, Espen (Bachelor thesis, 2014-01-31)
      Oppgaven tar for seg forholdet imellom fem digitale lojalitetsbyggende faktorer (basert på Zeithaml, Parasuraman og Berrys SERVQUAL-teori) og elektronisk word-of-mouth. Formålet med oppgaven er å undersøke innvirkningen ...
    • Fra Ventreprenør til Entreprenør. 

      Thomassen, Jonas; Mohaugen, Vidar Andre; Pedersen, Daniel (Bachelor thesis, 2014-10-28)
      Temaet for denne bacheloroppgaven er entreprenørskap i tidlig fase – et område mange forskere mener det er gjort for lite forskning på. Problemstillingen vi har hatt til hensikt å besvare er som følger: Hvorfor stopper ...
    • E-handel i Bogstadveien. 

      Jansen, Bente; Haugen, Lena Renate (Bachelor thesis, 2014-10-28)
      Utgangspunktet for denne oppgaven er våre egne erfaringer, vår bakgrunn og våre egne interesser. Vi ønsket å skrive en oppgave på grunnlag av et tema vi genuint ønsket å vite mer om selv, og valgte derfor kun ut ifra egne ...
    • Innovasjoner i arbeidslivet – hva forventer generasjon y? 

      Sandbæk, Mariann (Bachelor thesis, 2014-10-28)
      Denne bacheloroppgaven omhandler generasjon Y sine forventinger til forandringer i fremtiden og hvordan disse forandringene påvirker arbeidslivet. Problemstillingen er: «Hvilke ulike forventninger har generasjon Y til ...
    • Kvinner i ASA-styrer. 

      Millar, Line Myhra; Myhrvold, Stine; Hommo, Anne Guro (Bachelor thesis, 2014-10-28)
      Med!denne!oppgaven!ønsker!vi!å!se!nærmere!på!hvordan!kvinner!har!det!i!ASAUstyrer! og!om!de!føler!seg!anerkjent!på!lik!linje!med!menn.!Dette!temaet!har!vi!valgt!fordi!vi!ble! inspirert!av!artikler!i!media!der!enkelt ...
    • Skjønnhetsidealet i reklame. 

      Ranes, Margrethe; Sliper, Maren; Pedersen, Linnea Bjordal (Bachelor thesis, 2014-10-28)
      Hovedtemaet for denne bacheloroppgaven er skjønnhetsidealet i reklame, og om det har påvirkningskraft på selvbildet til unge kvinner. Målet med oppgaven er å se hvordan unge kvinner blir påvirket av skjønnhetsidealet ...
    • Selvledelse: en bevisstgjøring 

      Isaachsen, Karsten Øvland; Indergård, Marte Albertine; Mihle, Maria-Christine Hangaas (Bachelor thesis, 2015-04-30)
      SAMMENDRAG Bakgrunn Forfatterne har gjennom tre år på Kaospilotene tilegnet seg en gryende interesse for selvet som fenomen og selvledelse som en bevisst handling. Vi tror at det finnes bred interesse for begrepet ...
    • Implementering av online samskaping i innovasjonsprosesser 

      Andreassen, Espen; Johnsen, Karoline; Buck, Fredrik (Bachelor thesis, 2015-05-21)
      Studien tar for seg prosessen online samskaping, og hvordan den kan implementeres i innovasjonsprosessen til norske matvareprodusenter. Studien ble gjennomført i to deler, hvor første del gikk fra teori til empiri på ...
    • Dilemmaer i sosiale medier 

      Malnes, Marlen; Digerud, Ellen Julie (Bachelor thesis, 2015-10-13)
      Temaet for denne bacheloroppgaven er dilemmaer ved markedsføring i sosiale medier. Ut ifra våre egne erfaringer og mangel på akademisk teori, sitter vi igjen med inntrykket av at temaet er lite belyst. Med dette som bakgrunn ...
    • Hvordan kan Norge øke eksport og sysselsetting etter oljen ved bruk av komparrative konkurransefortrinn? 

      Larsen, Casper Martens; Andresen, Jarle Krokås; Kokkvoll, Gaute (Bachelor thesis, 2015-10-13)
      I vår oppgave skraper vi i overflaten av norsk økonomi og økonomiske samfunnsproblemer. Vi har gravet oss inn i teknologiske utfordringer for et bærekraftig Norge i framtiden. Bakgrunnen for denne innfallsvinkelen er vår ...
    • Herzbergs to-faktor-teori og operativt prosjektarbeid: Et casestudie 

      Hansen, Benjamin Bergsnov; Hognestad, Sven Erik; Berg, Per (Bachelor thesis, 2015-10-13)
      Denne studien undersøker hva som motiverer mennesker i team- og prosjektbaserte arbeidssituasjoner. Det er sannsynlig at de fleste arbeidstakere i Norge med høyere utdanning i løpet av arbeidslivet kommer til å jobbe i ...
    • Hvordan kan en organisasjon legge til rette for implementering en av en ny innovasjonsprosess? 

      Lunde, Caroline; Liverød, Sigurd; Tangen, Karoline Dorothea (Bachelor thesis, 2015-10-13)
      Formålet med denne studien har vært å skape en bedre forståelse for hvordan en organisasjonen kan legge til rette for en ny innovasjonsprosess. Studiet tar sikte på hvordan en innovasjonsprosess foregår på et organisatorisk ...
    • Transformative virkemidler i reklamer - En studie av reklamens påvirkning på holdninger blant unge 

      Riskild, Maiken Kolle; Kifle, Salem; Ingeman-Johnsen, Nina (Bachelor thesis, 2015-10-13)
      I denne oppgaven tar vi for oss transformative virkemidler i reklamer, og undersøker hvilken effekt disse virkemidlene har på ungdommers holdninger. Vi har tatt utgangspunkt i DNB sine reklamer, da de legger mange ressurser ...
    • Vinmonopolets håndtering av politisk delegert samfunnsansvar 

      Nordby, Carine Kaurin (Bachelor thesis, 2015-10-13)
      Samfunnsansvar omhandler bedriftens aktiviteter som går ut på å oppfylle krav som er fastlagt i nasjonalt lovverk. Menneskerettigheter og menneskets ukrenkelighet framtrer som bedriftens lovpålagte og viktigste prioritering ...
    • Fra eie til leie - En kvalitativ studie av verdiskapning i delingsøkonomiske bedrifter 

      Barman-Jenssen, Johanne; Christiansen, Eline Moland; Belsvik, Katrine (Bachelor thesis, 2016-11-10)
      Denne oppgaven har tatt for seg verdiskapning i norske delingsøkonomiske bedrifter. Hensikten har vært å avdekke hvilken sammenheng det er mellom verdiskapningen i delingsøkonomiske bedrifter og andre verdinettverk. Fordi ...