Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLunde, Caroline
dc.contributor.authorLiverød, Sigurd
dc.contributor.authorTangen, Karoline Dorothea
dc.date.accessioned2015-10-13T13:33:04Z
dc.date.available2015-10-13T13:33:04Z
dc.date.issued2015-10-13
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2356114
dc.description.abstractFormålet med denne studien har vært å skape en bedre forståelse for hvordan en organisasjonen kan legge til rette for en ny innovasjonsprosess. Studiet tar sikte på hvordan en innovasjonsprosess foregår på et organisatorisk nivå og hvordan denne utviklingen påvirker ledere og ansatte i organisasjonen. Mange organisasjoner betegner seg som innovative, men har sjelden en klar strategi for hvordan de koordinerer en innovasjonsprosess. For å vise at det finnes flere veier til å øke den innovative evnen til organisasjonen har vi lagt frem ulike tilnærminger til innovasjon. På bakgrunn av vårt case har vi valgt å fordype oss i co-creation som innovasjonsprosess. Teorigrunnlaget for denne oppgaven er basert på litteratur og forskning gjort på organisasjoner og co-creation som en innovasjonsprosess. Prosessen fokuserer på aktiviteter der kunder og organisasjonen samarbeider for å utvikle nye produkter og konsepter sammen. Problemstillingen har blitt besvart ved å benytte organisasjonen 7-Eleven som case. Vi utførte intervjuer med ansatte og forbruker, samt underbyggende observasjon i form av workshop. Studiet ga oss dypere innsikt i hvordan organisasjonen burde legge til rette for implementeringen, samt hva som kreves for å nå organisasjonens mål. Studiet konkluderer med at det burde vektlegges mer fokus på markedsorientering, involvering og informasjonsdeling i organisasjonen. Ansatte burde være åpne til at flere enn dem selv sitter på de gode ideene. Dersom organisasjonen ønsker å arbeide ut ifra deres mål og verdier burde dette være forenlig med aktivitetene som utføres. 7-Eleven var i dette tilfellet en organisasjon som hadde fokus på forbruker, men som ikke evnet å utnytte dens fulle potensiale. Dersom organisasjonen vet hvordan de kan legge til rette for implementering av en innovasjonsprosess kan de oppnå fordeler som økt konkurransefortrinn og et betydelig mer kreativt miljø.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectKvalitativ metodenb_NO
dc.titleHvordan kan en organisasjon legge til rette for implementering en av en ny innovasjonsprosess?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel