Show simple item record

dc.contributor.advisorKurtmollaiev, Seidali
dc.contributor.authorGynthfeldt, Pio
dc.contributor.authorFjeld-Hansen, Phillip
dc.contributor.authorGravdehaug, Marcus
dc.contributor.authorFjeldheim, Marcus
dc.date.accessioned2021-10-21T11:16:15Z
dc.date.available2021-10-21T11:16:15Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2824480
dc.description.abstractDagens samfunn endres kontinuerlig. Hverdagen vår blir stadig lettere, bedre og tryggere. Gjennom flere tiår har det offentlige og private jobbet sammen om en bedre hverdag. Deler av offentlig sektor kan oppleves som tregt, traust og for byråkratisk av mange. I denne oppgaven tar vi for oss forskjellene i sektorene når det kommer til organisasjonskultur og organisasjonsstruktur, og hvordan disse strukturelle og kulturelle aspektene preger motivasjonen til de ansatte. Gjennom en rekke dybdeintervjuer har vi oppdaget mangler og smerter i offentlig sektor, og sett videre etter muligheter for å implementere metoder fra det private næringslivet i offentlig sektor på tross av strukturelle, kulturelle og individuelle barrierer. Funnene våre avslører mangler og smerter i offentlig sektor som mangel på motivasjon, for mye byråkrati, for stor avstand mellom arbeider og leder, for lite effektivitet og for lite kunnskap rundt det å fremme motivasjon og innovasjon hos de ansatte i offentlige instanser. Analysen vår tar for seg de største smertene i offentlig sektor tilknyttet modernisering og endring, samt brukes som grunnlag for å se på hvordan man unngår disse i det private ved å bruke teorien presentert tidligere i oppgaven. Til slutt vil vi konkludere med å peke på de viktigste funnene og hvordan denne studien kan brukes til videre forskning.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.no*
dc.subjectOffentlig sektoren_US
dc.subjectMotivasjonen_US
dc.subjectInnovasjonen_US
dc.subjectKvalitativ metodeen_US
dc.titleHvordan kan offentlig sektor implementere metoder og teorier fra kreative bedrifter, for å fremme motivasjon og innovasjon?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal