Blar i Studentarbeider fra Institutt for økonomi og innovasjon på emneord "Kvantitativ metode"
Viser treff 1-8 av 8
-
En analyse av boligprisene i Oslo fra et makroøkonomisk perspektiv
(Bachelor thesis, 2021)Oppgavens bakgrunn og tema I denne bacheloroppgaven ser vi nærmere på boligmarkedet i Oslo de siste 15 årene. Vi undersøker hvordan ulike økonomiske makrofaktorer påvirker boligprisene. Vi har tatt utgangspunkt i ... -
Forutsetninger for selvledelse
(Bachelor thesis, 2012-01-23) -
Hjemmekontor – eksisterer arbeidsmiljøet fortsatt?
(Bachelor thesis, 2021)Denne bacheloroppgaven har tatt utgangspunkt i hvilken innvirkning pålagt fjernarbeid og fjernledelse har på arbeidsmiljøet og sykefraværet. Hensikten med oppgaven var å belyse viktigheten av et godt arbeidsmiljø og undersøke ... -
Hvilke strategiske grep må Studentidretten ta for å oppleve vekst?
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Kvinners evolusjonære syn på attraktivitet
(Bachelor thesis, 2016-11-10)Formålet med oppgaven er å se nærmere på hvorfor vi vurderer noen mennesker som mer attraktive enn andre. Oppgaven forsøker å belyse dette fra et evolusjonistisk ståsted. Det teoretiske rammeverket er i hovedsak satt sammen ... -
Kvinners evolusjonære syn på attraktivitet
(Bachelor thesis, 2016-11-11)Formålet med oppgaven er å se nærmere på hvorfor vi vurderer noen mennesker som mer attraktive enn andre. Oppgaven forsøker å belyse dette fra et evolusjonistisk ståsted. Det teoretiske rammeverket er i hovedsak satt ... -
Lojalitet i nettbutikker: effekter EWOM
(Bachelor thesis, 2014-01-31)Oppgaven tar for seg forholdet imellom fem digitale lojalitetsbyggende faktorer (basert på Zeithaml, Parasuraman og Berrys SERVQUAL-teori) og elektronisk word-of-mouth. Formålet med oppgaven er å undersøke innvirkningen ... -
Vil konsumering av de mest anbefalte politiske videoene på YouTube forårsake anbefaling av falske nyheter eller ekstremt, konspiratorisk og radikalt innhold?
(Bachelor thesis, 2021)I denne studien tar vi for oss videodelingsplattformen YouTube og dens angivelige tilbøyelighet til å anbefale videoer med innhold av en radikal, konspiratorisk eller ekstremistisk art. Vi ønsket å teste denne påstanden ...