Browsing School of Arts, Design, and Media by Issue Date
Now showing items 101-115 of 115
-
Viktigheten av eierskap i pedagogrollen
(Bachelor thesis, 2021)I denne teksten vil jeg se på viktigheten av å ha eierskap til eget materiale, og tro på seg selv og sine evner i pedagogrollen. Dette skal jeg gjøre ved å se på min tid ute i praksis som danselærer fra start til slutt, ... -
Hva er pocket, og hvordan kan jeg som trommeslager utnytte det på best mulig måte?
(Bachelor thesis, 2021)I denne bachelor oppgaven har jeg valgt følgende problemstilling; «Hva er pocket, og hvordan kan jeg som trommeslager utnytte det på best mulig måte?» Dette er et todelt spørsmål. Hva er pocket, og hva betyr det? Er det ... -
Bachelor i Populærmusikk
(Bachelor thesis, 2021) -
Bachelor i Populærmusikk
(Bachelor thesis, 2021) -
«Hvordan/hva skape(r) et konseptuelt album/kunstnerisk prosjekt?»
(Bachelor thesis, 2021) -
En bacheloroppgave om låtskriving, kreativitet og inspirasjon.
(Bachelor thesis, 2021)I denne oppgaven ønsker jeg å analysere låtene mine for å se om det finnes noen fellestrekk eller rød tråd, og hvilke faktorer som påvirker min låtskrivingsprosess. Jeg håper på å finne noen svar som kan gjøre meg i stand ... -
Autentisitet i populærmusikk: Hvordan bevare, forsterke eller finne autentisitet i musikken jeg lager?
(Bachelor thesis, 2021)Min bacheloroppgave omhandler temaet «autentisitet i populærmusikken» og jeg ønsker å ta for meg og undersøke ulike metoder og teknikker som kan være gunstige for å bevare, forsterke og finne autentisiteten i min musikk ... -
«Hvorfor er det så skummelt for meg å skrive på norsk?»
(Bachelor thesis, 2021) -
Bachelorprosjekt Populærmusikk
(Bachelor thesis, 2021) -
“OSL”
(Bachelor thesis, 2021)Jeg skal i denne oppgaven redegjøre for kunstnerisk og teknisk prosess knyttet til arbeidet med mitt musikalske prosjekt “OSL”. Dette prosjektet er en spilleliste med norskspråklige Hip-Hop og R&B låter, som skal representere ... -
A dialogical encounter with teaching practice-based subjects in higher education
(Peer reviewed; Journal article, 2022)The intention of this article is from a phenomenological perspective to “unpack” the role of emotions when teaching practice-based subjects in higher education. When teaching practice-based subjects, educators’ embodied ... -
Everybody Can Dance—Except Aging Professional Dancers! A Discussion of the Construction of the Aging Dancing Body in Four Dance Texts
(Peer reviewed; Journal article, 2022)The subject of the article is a critical investigation of research concerning age and dance. Our objective is to investigate whether and how researchers express their ideas about dance and age in a selection of research ... -
Drømmen om det ektefølte musikkteateret
(Bachelor thesis, 2022)Barnekulturens lek kan ses på som en improvisert musikkteaterforestilling som inkluderer formidling gjennom spontan musikalitet. Den spontane musikaliteten i barnekulturen er usensurert og kommer fra et medfødt behov for ... -
To Learn or not to Learn: On the Importance of Mode Switching in Educational Wargames
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Conventional wisdom holds that educational wargames come with certain challenges – factors that can potentially hinder, rather than increase, learning – and that these must be mitigated. In this article, we argue that ...