Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSalazar, Stephany Castro
dc.contributor.authorMoe, Ida
dc.date.accessioned2015-09-30T11:53:23Z
dc.date.available2015-09-30T11:53:23Z
dc.date.issued2015-09-30
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/1191434
dc.description.abstractHensikten med denne oppgaven var et ønske om å lære mer om Byporten Shopping. Vi ønsket å vite hva kundenes holdning til senteret var, hva de liker ved senteret, og hva de misliker eller synes mangler. Kjenner de til det utvalget av butikker senteret tilbyr? Hva kan senteret gjøre for å informere om utvalget av butikker? Denne oppgaven har derfor et fokus på kundetilfredshet, kundelojalitet og kundeopplevelse. Oppgaven er strukturert ved hjelp av en problemstilling og ved å dele den i seks kapitler: introduksjon, teoretisk forankring og teoretiske begreper, metodevalg med forskningsprosess, analyse, konklusjon og kreativ løsning. Med dette som utgangspunkt, samt de erfaringer og kompetanser vi har tilegnet oss underveis i prosessen, og i løpet av tre års studier i markedskommunikasjon, utformet vi oppgavens overordnede problemstilling i form av et spørsmål: “Hvordan øke interessen for handel i øvre etasje hos Byporten Shopping?”. Denne problemstillingen ble styrende i forskningsprosessen og for valg av datainnsamlingsmetode og form. I oppgaven anvendes både kvalitative og kvantitative metoder i form av dybdeintervju med senterdirektør, korte intervjuer med ansatte og kundeundersøkelse blant Byporten Shoppings kunder. Det kom frem i intervjuer med senterdirektør og ansatte, at kundene ikke beveget seg oppover i senteret, noe som ble avgjørende for den endelige formuleringen av problemstillingen. Det viste seg også at de fleste av respondentene benyttet Byporten Shopping kun som en gjennomgang til kollektiv transport, og de kjente dermed ikke til senterets utvalg. Disse to saksforholdene ledet videre til en presisering, inn mot et mulig svar på den overordnede problemstillingen: Hvordan kan vi på best mulig måte informere kundene at Byporten Shopping har en moteetasje? For å besvare problemstillingen og kanskje løse noen av de utfordringene Byporten Shopping har, foreslår bacheloroppgaven avslutningsvis en kreativ løsning. Løsningen bygger på av ulike kreative metoder, som for eksempel brainstorming og kryssmetode. Visuelle skisser av idéene er vedlagt, samtidig er det også lagt ved en kommunikasjonsstrategi som tar for seg nåsituasjon, analyser, mål, målgruppe, budskap og kommunikasjonsformnb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectKvalitativ metodenb_NO
dc.subjectKvantitativ metodenb_NO
dc.titleHvordan øke interessen for handel i øvre etasje hos Byporten Shopping?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel