Browsing Studentarbeider fra Institutt for kommunikasjon by Title
Now showing items 1-20 of 99
-
Alt er normalt : Et spill for seksualitetsundervisningen
(Bachelor thesis, 2019)Visste du at 44% er misfornøyd med seksualitetsundervisningen i Norge? Eller at pensum som benyttes i undervisningen i dag underbygger fordommer? For dette prosjektet er det tatt utgangspunkt i den manglende og ... -
The Amazing Race to Creativity : Hur leder man för kreativitet på individ- och gruppnivå i organisationer?
(Bachelor thesis, 2020-06)I dagens näringsliv där fler processer automatiseras dagligen genom datorer, robotar och artificiell intelligens, blir mänskliga egenskaper som kreativitet mer och mer ovärderliga för företag. Som samhälle hyllar vi kreatörer ... -
Anklager om seksuell trakassering i politiutdanningen: Kommunikasjons-strategier i politietaten
(Bachelor thesis, 2021)Når en offentlig etat som politiet blir anklaget for seksuelle trakasseringer, vekkes det sterke reaksjoner. Tabloide overskrifter som «knulletorsdag» spredte seg raskt i ulike medier. Kommunikasjonsavdelingen ble stilt ... -
Blogging og salg av tjenester
(Bachelor thesis, 2015-09-30) -
Bruk og utvikling av personas for å skape målrettet kommunikasjon for Norges Snowboardforbund
(Bachelor thesis, 2016-11-03)Hensikten med oppgaven er å undersøke hvordan segmentering og bruk av personas kan bidra til å spisse kommunikasjonen mot en spesifikk gruppe mennesker. Problemstillingen er: ”Hvordan kan Norges Snowboardforbund rekruttere ... -
Brød og sirkus eller politikk og sak? : En kvantitativ studie av Arbeiderpartiet og Høyres bruk av Instagram i valgåret 2017.
(Bachelor thesis, 2019)Denne bacheloroppgaven er et resultat av en kvantitativ undersøkelse av Arbeiderpartiet og Høyres bruk av Instagram i løpet av valgåret 2017.Formålet med oppgaven erå undersøke hvordan Norges to største partier benytter ... -
Business as Usual? Assessing Amplified Political Posts Across Social Media Platforms During the COVID-19 Pandemic
(Peer reviewed; Journal article, 2024)Social media platforms, such as Facebook, Instagram, and Twitter (now X), play a crucial role in facilitating connections between politicians and citizens, particularly during a crisis like the COVID-19 pandemic. This ... -
De nye samfunnspåvirkerne
(Bachelor thesis, 2019)I denne oppgaven tar jeg for meg hvordan sosiale medier har gitt mennesker makt til å påvirke samfunnet. Målet med reportasjen er å gi et innblikk i og en forståelse av hvordan sosiale medier kan bidra til samfunnspåvirkning. ... -
Den som ikke er med er imot? - En casestudie om håndtering av motstand mot endring på et storsykehus i Norge
(Bachelor thesis, 2016-11-10)Temaet for denne bacheloroppgaven er motstand mot endring og intern kommunikasjon, med et fokus rettet mot endringsprosesser i norsk helsevesen. Det virker som at endring er et økende fenomen i helsevesenet og i organisasjoner ... -
Den usynlige minoriteten
(Bachelor thesis, 2021)Bakgrunnen for denne oppgaven er den samfunnsmessige endringen vi har sett de siste årene. Verdens øyne har igjen vært rettet mot en borgerrettighetsbevegelse for svarte i USA. Den har åpnet en ventil for mange minoriteter. ... -
“Denne tittelen er generert av KI”: En kvalitativ studie om hvordan implementeringen av KI i kommunikasjonsfagfeltet påvirker kommunikatørers praksis.
(Master thesis, 2024)Denne masteroppgaven undersøker hvordan kunstig intelligens (KI) påvirker kommunikasjonspraksis, med fokus på implementering og oppfatninger blant kommunikatører i Oslo, våren 2024. Studien benytter et kvalitativt ... -
Dom over film er dommen over mennesker
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Donald Trump – rett mann til rett tid?
(Bachelor thesis, 2016-11-10) -
EAT - en endringsagent i samfunnet? : En casestudie i hvordan EAT best mulig kan påvirke unge forbrukere til en bærekraftig livstil, i lys av Gunhild Stordalen og Greta Thunberg
(Bachelor thesis, 2019)Med utgangspunkt i en interesse for bærekraft og påvirkning, er denne oppgaven en studie i hvordan organisasjonen EAT best mulig kan påvirke unge forbrukere til en bærekraftig livsstil, og ta rollen som en endringsagent i ... -
Effektmåling i norsk PR-bransje
(Bachelor thesis, 2016-11-10)Det stilles økte krav til dokumentasjon av arbeidet PR-byråer gjennomfører. Både kunder, journalister, og offentligheten generelt er mer interessert i å vite hva som foregår i de store konsernhusene. Effektmåling er et ... -
Effektmålingens barrierer: En studie om norske PR-byråers utfordringer knyttet til effektmåling
(Bachelor thesis, 2019)Da Kommunikasjonsforeningen la frem sin årlige undersøkelse i 2016 som viste at bare 27,6 prosent av kommunikasjonsfolk måler effekt regelmessig, skapte det rabalder blant byråene i norsk PR-bransje. De tre siste årene har ... -
Ekstremjentene: En digital reportasje om likestilling i ekstremsport.
(Bachelor thesis, 2021)Ekstremsport blir som regel forbundet med adrenalin, spenning og maskulinitet. Helt siden 70-tallet, da nordmenn først begynte å kaste seg ut fra fly, har ekstremsport vært en mannsdominert arena. Selv om det i 2021 er en ... -
En kvalitativ studie av Donald Trumps retorikk
(Bachelor thesis, 2017-10-30) -
En sammenligning av Brand Concept Maps og Sakseierskap - en studie av Arbeiderpartiets og Høyres velgere
(Bachelor thesis, 2016-11-10)I denne oppgaven setter vi markedsføringsteori inn i norsk politikk ved å undersøke assosiasjonskartene til Høyre- og Arbeiderpartivelgere. For å gjøre dette har vi tatt i bruk metoden Brand Concept Maps (BCM), som ... -
En stjålet barndom
(Bachelor thesis, 2021)Det har aldri vært så mange flyktninger som det er i dag, og den pågående pandemien har forverret tilværelsen til mennesker over hele verden, spesielt menneskene som allerede var sårbare. Hypotesen vår “barnearbeid har økt ...