Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSletvold, Christer
dc.date.accessioned2016-11-03T07:08:01Z
dc.date.available2016-11-03T07:08:01Z
dc.date.issued2016-11-03
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2419129
dc.description.abstractTemaet for denne oppgaven har vært hvor vidt Gets manglende tilstedeværelse i sosiale medier kan ha skadet selskapets omdømme samt hvordan Get kan etablere en god og positiv tilstedeværelse på Facebook. Get har i dag ingen offisiell side på Facebook. Den eneste siden kundene finner ved søk er en side Facebook selv har opprettet på bakgrunn av hva folk snakker om. Denne siden blir på ingen måte administrert av Get og det er da heller ingen fra selskapet som svarer på henvendelsene som kommer inn der. Jeg har jobbet i Get i snart 3 år. Jeg har ofte lurt på hvorfor Get har valgt å ikke ha en side på for eksempel Facebook. I senere tid har jeg også blitt oppmerksom på den uoffisielle siden. Da problemstilling skulle velges gikk jeg igjennom det jeg har interesse for å studere nærmere og så på hva det er med min hverdag som kan forskes på. Get og sosiale medier ble et naturlig valg. Etter å ha gjennomgått teori om hvordan å komme frem til en problemstilling ende jeg med: ”I hvilken grad kan det ha påvirket Gets omdømme at selskapet ikke har vært tilgjengelig i sosiale medier, og hvordan bør Get gå frem for å etablere seg i disse kanalene?” Jeg har gjennomgått teori om omdømme og sosiale medier samt gjort netnografiske observasjoner på den uoffisielle Get siden. Netnografi er observasjoner på internett som ligger åpent tilgjengelig og kan være en enkel og kostnadsbesparende undersøkelsesmetode. I tillegg til dette har jeg også intervjuet to aktuelle personer fra næringslivet som til daglig jobber med kommunikasjon og sosiale medier samt gjennomført korte intervjuer med noen få av de som har lagt igjen anmeldelser på den uoffisielle Get-siden på Facebook. Etter en analyse av innhentet data opp mot eksisterende teori og forskningsartikler konkluderer jeg med at Gets manglende tilstedeværelse og slik den uoffisielle siden fremstår i dag kan ha skadet Gets omdømme – i hvert fall i sosiale medier. Når Get skal lanseres i sosiale medier vil det være viktig for selskapet at den uoffisielle siden ikke er der og at selskapet kan opparbeide en god og positiv tilstedeværelse. Basert på undersøkelsene og funnene som er gjort har jeg kommet opp med forslag til en kreativ løsning. Min kreative løsning er en steg for steg strategi for hvordan Get kan etablere en tilstedeværelse på Facebook. Det er lagt vekt på åpenhet og profesjonalitet samt ønske om å engasjere til positiv dialog. Get anbefales å rydde opp i sosiale medier. Fort.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/*
dc.subjectomdømmenb_NO
dc.subjectsosiale mediernb_NO
dc.subjectkvalitativ metodenb_NO
dc.titleGet og sosiale medier: I hvilken grad kan det ha påvirket Gets omdømme at selskapet ikke har vært tilgjengelig i sosiale medier, og hvordan bør Get gå frem for å etablere seg i disse kanalene?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge