Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorØstensen, Kirstine Remmem
dc.contributor.authorKristiansen, Matias Fosso
dc.contributor.authorGløersen, Peter
dc.date.accessioned2017-10-16T12:28:34Z
dc.date.available2017-10-16T12:28:34Z
dc.date.issued2017-10-16
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2460323
dc.description.abstractDet siste året har populisme vært i mediene daglig. I forkant av valget i 2017 er det spesielt to norske politikere som blir beskyldt for å være populistiske: Trygve Slagsvold Vedum og Sylvi Listhaug. Med disse to som case, ønsker vi å undersøke om populistisk kommunikasjon uttrykkes i Norge, og i hvilken grad det i så fall skaper engasjement i sosiale medier. For å svare på problemstillingen vår har vi gjennomført en kvalitativ innholdsanalyse av Listhaug og Vedums 20 mest engasjerende Facebook-innlegg, i perioden november 2016 til februar 2017. Funnene våre viser at store deler av disse innleggene inneholder ulike elementer av populisme. Dette kan tyde på en viss sammenheng mellom populisme og engasjement på Facebook. Vi håper at denne oppgaven kan bidra til å gi interessant innsikt i et felt det fremdeles er gjort lite forskning på.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectPR og samfunnspåvirkningnb_NO
dc.subjectPopulismenb_NO
dc.subjectFacebooknb_NO
dc.subjectPolitikknb_NO
dc.subjectKvalitativ metodenb_NO
dc.subjectSosiale mediernb_NO
dc.subjectInnholdsanalysenb_NO
dc.titlePopulisme: Teknikk for klikk?nb_NO
dc.title.alternativeEn casestudie av Sylvi Listhaug og Trygve Slagsvold Vedum på Facebooknb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal