Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSkaar, Lars-Fredrik
dc.contributor.authorSørli, Astrid
dc.date.accessioned2017-10-28T11:23:17Z
dc.date.available2017-10-28T11:23:17Z
dc.date.issued2017-10-28
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2462657
dc.description.abstractFormålet vårt med denne oppgaven er å belyse temaene ledelse og kommunikasjon i interne sosiale medier. Vi ønsker å se på hvordan ledere bør kommunisere gjennom interne sosiale medier med sine ansatte, og hvordan kommunikasjonen kan gjennomføres på en bedre måte. Dette skal vi gjøre med en problemstilling som trenger forståelse og tolkning fra våre respondenter. Vår problemstilling er derfor som følger: Hvordan bør en mellomleder i servicebransjen kommunisere med sine ansatte gjennom interne sosiale medier? I teoridelen legges det teoretiske grunnlaget som oppgaven bygges på, og det vi vil knytte opp mot forskning senere i oppgaven. Dette er handler om ledelse, kommunikasjon, makt, læring og sosiale medier, som du møter i kapittel to. I metodedelen utdypes det hvordan problemstillingen ble til for så å begrunne valg av strategi. Vi valgte å gå for en kvalitativ tilnærming med ustrukturerte dybdeintervju, på denne måten kunne vi få en åpen dialog med utvalgte spørsmål. Ved å se hvordan respondentene svarte på problemstillingen kan vi se at kommunikasjon, motivasjon og ledelse går hånd i hånd. Vi har også sett viktigheten av å beholde den menneskelige kontakten og ikke bare gjemme seg bak en skjerm. På denne måten kan vi trekke ut positive og negative tolkninger fra respondentene og komme med ulike forslag til bedrifter i servicebransjen. Dette kan også andre bedrifter lære av. Videre presenteres utvalget og analyseprosessen. Avslutningsvis i metodedelen tar vi for oss validitet, overførbarhet, reliabilitet, metodekritikk og etikk. Under resultat tar vi for oss dataene vi har samlet inn og får frem hovedpoengene. Resultatene fordeles inn i kategoriene: feil fokus, gi verdi, positivitet og tilstedeværelse, et budskap, valg av ord og setninger, språkbruk, lær av dine feil, spread the love og den gyldne regel. Videre i oppgaven kommer tolkning av resultatene. Her drøfter vi teori opp mot funn som har kommet frem i resultatdelen. Vi avslutter så oppgaven med å presentere en kommunikasjonsstrategi. I denne strategien anbefaler vi hvordan ledere skal oppføre seg i interne sosiale medier. Siste del av oppgaven handler om videre forskning.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectKreativ markedskommunikasjonnb_NO
dc.subjectLedelsenb_NO
dc.subjectKommunikasjonnb_NO
dc.subjectInterne sosiale mediernb_NO
dc.subjectKvalitativ metodenb_NO
dc.subjectIntervjuernb_NO
dc.titleFremtidens ledelse - Hvordan bør en mellomleder i servicebransjen kommunisere med sine ansatte gjennom interne sosiale medier?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal