Blar i School of Economics, Innovation, and Technology på emneord "Kreativitet, Innovasjon og Forretningsutvikling"
Viser treff 1-6 av 6
-
“Bankers fremtid” Linje: Kreativitet, innovasjon og forretningsutvikling
(Bachelor thesis, 2017-10-07)Denne oppgaven omhandler Vipps og det kommende PSD2 direktivet (Januar, 2018). En regulering i EU som gir flere mulighet til å kunne drive bankvirksomhet. Det legger også til rette for mer innsikt, som igjen kan legge til ... -
Barrierer for innovasjon: delingsøkonomi med gårsdagens regler?
(Bachelor thesis, 2017-10-07)Vår bacheloroppgave har som formål å gi en dypere innsikt i hvordan finanskomiteen håndterer reguleringene av delingsøkonomien. For å avgrense fenomenet, har vi valgt å ta utgangspunkt i den mye omtalte tjenesten Uber. ... -
Hvordan kan MOOC være en potensiell disrupsjon på campusbasert undervisning?
(Bachelor thesis, 2017)Oppgaven vår er preget av nysgjerrighet for en potensiell endring av utdanningssektoren, etter Massive Open Online Course (MOOC) ble introdusert i USA i 2008. På svært kort tid har MOOC fått oppmerksomhet verden over, ... -
Hvordan tilrettelegger Posten for medarbeiderdrevet Innovasjon?
(Bachelor thesis, 2017)Norsk næringsliv møter utfordringer i form av en endringsprosess. Det settes krav til fornyelser, økte kostnader og endringer som vil være utfordrende for norske bedrifter. Litteraturen om medarbeiderdrevet innovasjon, ... -
Samskaping i SpareBank 1 - Hvordan benytter SpareBank 1 seg av samskaping i utviklingen av nye tjenester?
(Bachelor thesis, 2017-10-07)I denne oppgaven ser vi nærmere på fenomenet samskaping i henhold til SpareBank 1. I korte trekk henviser samskaping til hvordan samspillet mellom bedrift og kunde kan resultere i økt verdi og innovasjon. Formålet med ... -
Steve Jobs karismatiske lederstil og dets overføringsverdi
(Bachelor thesis, 2017)Temaet for denne bacheloroppgaven er karismatisk ledelse og dets overførbarhet. Med utgangspunkt i allerede eksisterende teori og litteratur ønsket vi å få en dypere forståelse for temaet. Vi vil i denne oppgaven svare ...