Kristiania Open Archive: Nye registreringer
Viser treff 1-20 av 2015
-
Offshore Wind Turbine Gearbox Condition Monitoring with Data Cubes and Deep Learning
(Master thesis, 2024)This thesis presents an investigation into the use of deep learning for anomaly detection in offshore wind turbine condition monitoring gearbox data. Focusing on the novel application of convolutional autoencoders integrated ... -
Det virtuelle speilet: En studie om hvordan unge kvinners selvbilde formes av influenser-markedsføring
(Master thesis, 2024)I første del av masteroppgaven har vi etablert et teoretisk rammeverk basert på tidligere forskning, som legger grunnlaget for vår studie. Vi fokuserer spesielt på teorier og forskning knyttet til sosial sammenligning, ... -
Beslutningsprosesser i B2B-markedet: En casestudie om hvilke faktorer som er avgjørende for avtaleinngåelse hos store, mellomstore og små bedrifter
(Master thesis, 2024)Masteroppgaven tar for seg hva som styrer beslutningsprosesser i B2B-markedet, og hvilke faktorer som har innvirkning ved avtaleinngåelse. Videre har vi sett på hvordan FIT påvirker valg av samarbeidspartner, så vel som ... -
Hvordan reagerer forbrukere på avsløring av deepfake-annonse?: En kvantitativ studie av hvordan avsløring av deepfake-annonse påvirker forbrukeres holdning til annonse og merkevare
(Master thesis, 2024)I en tid hvor deepfake-annonser, avanserte visuelle og auditive manipulasjoner av eksisterende markedsføring, utfordrer forbrukeres oppfatning av sannhet, skapes det utfordringer for forbrukere å differensiere mellom ekte ... -
Hvilke salgsferdigheter påvirker salgsprestasjoner for B2C-selgere av abonnementstjenester?
(Master thesis, 2024)Denne masteroppgaven undersøker salgsferdigheter sin påvirkning på B2C- selgeres salgsprestasjon. Selv om det er gjort mye forskning på B2B-selgere, har vi valgt å utforske B2C-miljøet med en antagelse om at selgere av ... -
Når fagarbeideres karriereutvikling blir fagets kompetansemangel En kvalitativ studie om fagarbeideres forestillinger om en vellykket karriere
(Master thesis, 2024)Internasjonal forskning på arbeidere innen bygg- og anleggsbransjen har blitt begrenset til generelle stereotypier. Målet med denne studien var derfor å få dypere innsikt i fagarbeideres holdninger, tanker og følelser om ... -
Fra stress til suksess - Ledelse under endringspress
(Master thesis, 2024)Bakgrunnen for dette forskningsprosjektet var å utvide kunnskapsfeltet om stress og endringsledelse i en ny, norsk kontekst. Dette ble gjort ved å undersøke hvordan stress kan oppstå i forbindelse med større endringsprosesser, ... -
En casestudie om hvordan brukeradopsjon av Copilot for Microsoft 365 påvirker ledere i Aker BP
(Master thesis, 2024) -
Innovasjon som kriterium: En studie om norske VC-investorer, PE-investorer og AF forvalteres tilnærming til innovasjonsevne som vurderingskriterium
(Master thesis, 2024)Innovasjon vil for mange selskaper være helt avgjørende for å kunne holde seg konkurransedyktige i stadig skiftende markeder (Hsiao & Hsu, 2018). Satsning på innovasjon vil samtidig også kunne være svært kostbart, og ... -
Emosjonell dissonans hos psykologer
(Master thesis, 2024)Denne oppgaven har tatt for seg en casestudie av et familievernkontor i Norge. Hensikten med oppgaven har vært å kartlegge hvilke situasjoner i arbeidshverdagen som fører til emosjonell dissonans, samt hvilke strategier ... -
Å lede mot innovasjon: En konseptuell studie om ledelses innflytelse på work-life balance, motivasjon og kompetanseutvikling på vei mot innovasjon
(Master thesis, 2024)Problem: Hvordan ledelse kan legge til rett for at ansatte kan trives både på og utenfor jobb for å kunne skape innovasjon i stadig skiftende markeder. Problemstilling: Hvordan kan ledelse påvirke innovasjon i ... -
Word of mouth signaling: A quantitative study on a customer review-based approach to social media ads and the trustworthiness of selective exposure
(Master thesis, 2024)The persuasive power of customer reviews is recognized by marketers and businesses across various industries. Numerous researchers have explored the framework and effects of these reviews, investigating what motivates ... -
“Denne tittelen er generert av KI”: En kvalitativ studie om hvordan implementeringen av KI i kommunikasjonsfagfeltet påvirker kommunikatørers praksis.
(Master thesis, 2024)Denne masteroppgaven undersøker hvordan kunstig intelligens (KI) påvirker kommunikasjonspraksis, med fokus på implementering og oppfatninger blant kommunikatører i Oslo, våren 2024. Studien benytter et kvalitativt ... -
Å si eller ikke si: En kvalitativ studie av ytringskulturen blant unge mennesker
(Master thesis, 2024)Denne oppgaven undersøker hvordan ytringskulturen oppleves blant unge mennesker, med utgangspunkt i unge mennesker i Oslo. Basert på en kvalitativ studie med semistrukturerte intervjuer med et utvalg av unge i Oslo mellom ... -
Hvordan påvirker digitalisering lederens rolle i norske bedrifter
(Master thesis, 2024)Denne masteroppgaven undersøker hvordan digitalisering påvirker lederens rolle i norske bedrifter. Studien fokuserer på tre hovedområder: beslutningskvalitet, etiske overveielser og effektiv bruk av digitale verktøy. Gjennom ... -
Hva mener norske ledere er sentrale faktorer når de navigerer gjennom den doble omstillingen?
(Master thesis, 2024)Denne masteroppgaven undersøker hva norske ledere mener er sentrale faktorer når de navigerer gjennom den doble omstillingen. Som en del av studiens undersøkelse har vi valgt å fokusere på digital tvilling teknologi ... -
Emosjonell mestring & ledelse: En kvalitativ studie om hvordan ledere opplever emosjonell mestring
(Master thesis, 2024)En undersøkelse fra HR Norge viser at ledelse har blitt mer krevende de siste årene (HR undersøkelsen, 2021). Ledelse involverer balansering av forventninger, relasjoner og organisatoriske dynamikker, samtidig som ledere ... -
Fra #Hashtags til handlekurver: En kvalitativ studie av generasjons Zs kjøpsintensjoner på TikTok
(Master thesis, 2024)Denne masteroppgaven undersøker de komplekse dynamikkene bak kjøpsprosesser blant unge forbrukere i den digitale sfæren, med særlig fokus på TikTok som en innflytelsesrik medieplattform. Gjennom en kvalitativ studie basert ... -
Navigating Workforce dynamics in the Era of Generative AI
(Master thesis, 2024)Generative AI has the potential to transform traditional work practices of knowledge workers. This thesis seeks to uncover how leveraging generative AI contributes to the redefinition of knowledge and expertise among ... -
En studie om Generasjon Z og lederens tilrettelegging for deres motivasjon
(Master thesis, 2023)Hensikten med denne masteroppgaven er å belyse hvordan ledere kan tilrettelegge for motivasjon hos den nyeste generasjonen i arbeidslivet, Generasjon Z. For å tiltrekke og beholde denne generasjonen er det nødvendig å ...