Blar i Kristiania Open Archive på emneord "PR og samfunnspåvirkning"
Viser treff 21-30 av 30
-
Medievalgkamp – en kvantitativ studie av mediene under stortingsvalgkampen 2017. Hvilke saker dominerte nyhetsbildet de tre siste ukene av stortingsvalgkampen 2017?
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Tema for denne oppgaven handler om medienes saksprioriteringer i slutten av stortingsvalgkampen 2017. Tidligere var det vanlig å stemme på parti ut i fra hvilken sosial klasse man tilhørte. I nyere tid er det vanligere ... -
Menn som overskygger kvinner – en kvalitativ studie av gubbeveldet i den norske PR-bransjen
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Bakgrunnen for oppgaven baserer seg på en felles interesse for hvorfor kvinner i dagens moderne samfunn fremdeles er underrepresentert i toppstillinger. Overvekten av menn, det såkalte “gubbeveldet”, er spesielt tydelig i ... -
Miljølobbyistens valg av strategier for politisk innflytelse
(Bachelor thesis, 2017-10-16)Temaet politisk påvirkning, også kalt lobbyisme, er til stadighet fremtredende både i mediene, kommunikasjonsbransjen og i det politiske landskap. Det er delte meninger rundt i hvilken grad strategisk påvirkning er ... -
Norsk presse og etiske utfordringer – en eksperimentell studie på merking av native advertising
(Bachelor thesis, 2016-11-10)Temaet for denne oppgaven er pressens troverdighet og merking av native advertising. Sistnevnte er en relativt ny form for markedsføring norske medier tilbyr på sine flater – en metode som kjennetegnes ved at formatet er ... -
Nyhetens plass i et digitalt medieunivers: En kvalitativ studie av unge kvinners lave nyhetsforbruk
(Bachelor thesis, 2017)I samtiden preger det digitale og fragmentert medielandskapet nettgenerasjonens preferanser og vaner i hverdagen, også når det kommer til deres konsum av nyheter. Tidligere studier indikerer at spesielt jenter ser ut til ... -
Personifisert politisk kommunikasjon
(Bachelor thesis, 2017-10-16)I denne oppgaven har vi tatt for oss utviklingen i politisk kommunikasjon, som har ført til at politikken har blitt mer personifisert. Det har blitt et større fokus på person enn parti, og vi finner mer kjendiseri enn ... -
Populisme: Teknikk for klikk?
(Bachelor thesis, 2017-10-16)Det siste året har populisme vært i mediene daglig. I forkant av valget i 2017 er det spesielt to norske politikere som blir beskyldt for å være populistiske: Trygve Slagsvold Vedum og Sylvi Listhaug. Med disse to som case, ... -
#ThePerfectStorm - Hvordan sosiale medier ender rammebetingelser for krisehåndtering
(Bachelor thesis, 2016-11-10)Sosiale medier er et dynamisk fenomen som har på kort tid etablert seg innenfor krisehåndtering og krisekommunikasjon. Sosiale medier endrer hvordan bedrifter strategisk må håndtere og respondere krisen de befinner seg i, ... -
Unge folk med gamle briller – en kvalitativ studie av ungdomspartienes bruk av sosiale medier
(Bachelor thesis, 2017-10-16)Temaet for denne oppgaven er ungdomspartiers politiske kommunikasjon i sosiale medier. Tall fra datatilsynet i 2013 forteller at 76% av den norske befolkningen har en Facebookprofil. Dette gjør Facebook til et av de ... -
Unge jenters forhold til Instagram
(Bachelor thesis, 2016-11-10)Unge jenter bruker i dag det sosiale mediet Instagram på hverdagslig basis. Hensikten med denne undersøkelsen er å få en dypere forståelse av ungdommers forhold til applikasjonen Instagram. Målgruppen i undersøkelsen er ...