Blar i Kristiania Open Archive på tittel
Viser treff 1542-1561 av 1974
-
Plantebasert kosthold i forebygging og behandling av type 2-diabetes
(Bachelor thesis, 2017-09-15)Bakgrunn Type 2-diabetes er en utbredt metabolsk livsstilssykdom. Insulinresistens og nedsatt glukosetoleranse fører til forhøyede blodsukkernivåer og øker risikoen for utviklingen av alvorlige komplikasjoner. Overvekt ... -
(Plat)formatted Creativity: Creating Music in the Age of Streaming
(Peer reviewed; Journal article, 2023)What impact does music streaming have on the production and aesthetics of popular music? Based on 15 qualitative interviews with Norwegian music creators, this article explores how music production is executed and interpreted ... -
Plattformøkonomiens påvirkning (the impact of the platform economy): en kvalitativ studie om hvordan en bedrifts deltakelse i en plattform kan påvirke ens merkevare
(Bachelor thesis, 2020-06-02)Denne bacheloroppgaven omhandler hovedsakelig forbrukerperspektivet på plattformøkonomi som en ny forretningsmodell, men tar i noen grad også et bedriftsperspektiv. Vi har tatt for oss merkevareteori, samt teori om ... -
Plausible Mechanism of Sham Acupuncture Based on Biomarkers: A Systematic Review of Randomized Controlled Trials
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Introduction: Sham acupuncture was developed to be used as an inert control intervention in clinical trials of acupuncture. However, controversies exist regarding the validity of sham acupuncture. In this systematic review ... -
Plus Size vs. Size Zero - Modellens betydning for forbrukerens holdning til merkevaren
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Denne bacheloroppgaven handler om holdninger knyttet til plus-size og size-zero modeller. Formålet med oppgaven er å søke å finne ut om det foreligger noen holdningsforskjeller blant kvinnelige studenter i Norge, når en ... -
PMData: a sports logging dataset
(Chapter, 2020) -
Political Leaders’ Communication Strategies during COVID-19 in Highly Infected Countries: A Scoping Review
(Peer reviewed; Journal article, 2024)This scoping review maps communication strategies employed by political leaders in countries that experienced high infection rates during the COVID-19 pandemic. Using the Arksey and O’Malley scoping review framework, this ... -
Political public relations and strategic framing
(Chapter; Peer reviewed, 2020) -
Politisk forbruk: et dypdykk i unge , norske kvinners garderober
(Bachelor thesis, 2020-06-03)Vi lever i dag i et samfunn med et stadig økende fokus på miljø og bærekraft. Skolestreik for klima, protester mot oljeboring, og politisk deltakelse gjennom våre kjøpsvaner er eksempler på dette. Ifølge en rapport fra ... -
Politisk kommunikasjon på sosiale medier – Mer brød og sirkus til folket?: Hva kjennetegner kommunikasjonen til Jonas Gahr Støre (Ap) og Trygve Slagsvold Vedum (Sp) på Facebook?
(Bachelor thesis, 2021)Denne oppgaven handler om politisk kommunikasjon på sosiale medier. Mer spesifikt er formålet med oppgaven å undersøke hva som kjennetegner kommunikasjonen til Jonas Gahr Støre og Trygve Slagsvold Vedum på Facebook. Disse ... -
Politisk merkevare – en studie av Arbeiderpartiets velgere gjennom brand concept maps.
(Bachelor thesis, 2015-10-09)I denne oppgaven har vi undersøkt kjernevelgere og vippevelger i lys av Arbeiderpartiet. Formålet med studien er å avdekke hvilke assosiasjoner utvalgene har til Arbeiderpartiet som en merkevare, og om assosiasjonene kan ... -
Polycystisk ovarie syndrom og akupunktur
(Bachelor thesis, 2015-02-04)Bakgrunn for oppgaven Polycyctisk ovarie syndrom er den vanligste hormonelle ubalansen hos kvinner i befruktningsdyktig alder (1). Denne kroniske tilstanden rammer 5-6% av disse kvinnene (2). Det er også den største årsaken ... -
Pop-up fenomenet i Norge
(Bachelor thesis, 2016-11-14)Temaet for oppgaven er pop-up bruk i Norge. Med snever akademisk teori, har vi erfart at temaet er lite belyst. Med dette som utgangspunkt ønsker vi å bidra med forskning på området ved å ta for oss følgende problemsti ... -
Populisme: Teknikk for klikk?
(Bachelor thesis, 2017-10-16)Det siste året har populisme vært i mediene daglig. I forkant av valget i 2017 er det spesielt to norske politikere som blir beskyldt for å være populistiske: Trygve Slagsvold Vedum og Sylvi Listhaug. Med disse to som case, ... -
POSISJONERING AV EASY MANAGEMENT PÅ BEDRIFTSMARKEDET
(Bachelor thesis, 2015-09-30)Målet med studiet bak oppgaven var å kartlegge hvordan den nyetablerte tjenesten Easy Management på en mest hensiktsmessig måte kan posisjonere seg mot bedriftsmarkedet. På bakgrunn av dette valgte vi å se nærmere på ulike ... -
Posisjonering og merkebygging av Markedshøyskolen
(Bachelor thesis, 2012-01-11) -
Positiv forbrukerrespons til negativ medieomtale: Betydningen av diagnostisitet og informasjonsprosessering
(Master thesis, 2016-11-07)Denne masteroppgaven tar for seg negativ medieomtale. Vi skiller mellom to ulike former for negativ medieomtale; diagnostisk og ikke-diagnostisk. Med diagnostisk omtale mener vi en kombinasjon av negativ medieomtale som ... -
Positiv påvirkning : Hvordan kan klesindustrien gjennom digital markedskommunikasjon bidra til å gi unge mennesker et bedre selvbilde?
(Bachelor thesis, 2019)Ideen for dette prosjektet kom i fjor høst etter Medietilsynet la frem en skisse med etiske retningslinjer mot kroppspress i sosiale medier. Temaet er derfor den digitale markedskommunikasjonen påvirkning på eget selvbilde. ... -
Positiv respons på negativ elektronisk vareprat: Betydningen av sosial identitet og argumentstyrke
(Master thesis, 2018-11-01)Denne avhandlingen omhandler negativ vareprat i form av tilbakemeldinger som gis om et merke over internett. Målet med oppgaven er å avdekke hvilken effekt negativ vareprat har for merkeevaluering (holdning og kjøpsintensjon), ... -
Positive vs. negative kundeanmeldelser – troverdige?
(Bachelor thesis, 2016-11-10)I dagens samfunn spiller sosiale medier en viktig rolle i forbrukernes hverdag, og online feedbacktjenester benyttes av svært mange både ved innhenting av informasjon og ved evaluering av produkter og tjenester. Det kan ...