Blar i Kristiania Open Archive på emneord "Reklame"
Viser treff 1-9 av 9
-
En kvantitativ studie om annonser som vet hva du heter
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Denne bacheloroppgaven tar for seg atferdsmålrettet reklame. Til tross for økende bruk av denne type annonsering, er det noe begrenset forskning på området. Oppgaven har som formål å undersøke hvordan kunnskap om ... -
Humor i reklame - Er du overbevist?
(Bachelor thesis, 2018-09-27)Denne bacheloroppgaven ser nærmere på hvilke faktorer som spiller inn på forholdet mellom humor og vareprat. Den går dypere inn på effekter som kommer av humor, da spesielt distraksjonseffekten som en hovedfaktor. Vi ... -
HUMOR x MERKEKONSEPT: En studie om effekten av humor i reklame på symbolske og funksjonelle merkekonsepter, og hvilken effekt denne interaksjonen har på høyinvolveringsprodukter
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven tar for seg hvordan humor i reklame for høyinvolveringsprodukter påvirker forbrukernes holdning til annonsen og holdning til merket, samt hvordan denne effekten påvirkes av forskjellige merkekonsepter ... -
Hvilke faktorer medvirker ved nordmenns valg av ølmerke?
(Bachelor thesis, 2013-12-11)Vi har i denne oppgaven undersøkt nordmenns forbruksvaner innenfor produktkategorien øl. Vi anså dette temaet som svært interessant, da forbrukerne ikke kan benytte tradisjonell markedsføring, som eksempelvis reklame, ... -
Hvordan oppfatter blogglesere skjult reklame av kosmetiske inngrep på blogg?
(Bachelor thesis, 2017-10-28)En toppblogg er ofte et enkeltmannsforetak eller et aksjeselskap, med opp mot hundre tusen lesere daglig. Dette resulterer i et stort inntjeningspotensial, og dermed er blogg en svært populær markedsføringskanal for å ... -
Kunsten å kommunisere strategisk på stående fot: En kvalitativ studie av strategisk improvisasjon i reklame
(Master thesis, 2022)Denne oppgaven undersøker forutsetningene for strategisk improvisasjon innen reklamebransjen i Norge. Basert på en kvalitativ studie og analyse av ti ulike reklamer som har benyttet en samfunnsaktuell hendelse i sin ... -
Norsk presse og etiske utfordringer – en eksperimentell studie på merking av native advertising
(Bachelor thesis, 2016-11-10)Temaet for denne oppgaven er pressens troverdighet og merking av native advertising. Sistnevnte er en relativt ny form for markedsføring norske medier tilbyr på sine flater – en metode som kjennetegnes ved at formatet er ... -
”Skjønnhet er den beste anbefalingen”: En empirisk studie om fysisk attraktivitet i reklame
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Denne bacheloroppgaven er basert på den økende trenden av reklamering og annonsering gjennom sosiale medier. Vi opplever til stadighet å bli eksponert for reklame frontet av attraktive mennesker på ulike plattformer. ... -
Unge jenters påvirkning av retusjert reklame
(Bachelor thesis, 2014-03-31)Debatter i media og tidligere forskning den senere tid har gjenspeilet en bekymring for den offentlige markedsføringen i dagens samfunn. Det blir hevdet at markedsføringen har blitt preget av seksualisering og gjemte budskap ...