• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
Browsing by Document Types 
  •   Home
  • Browsing by Document Types
  •   Home
  • Browsing by Document Types
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Kristiania Open Archive by Document Types "Master thesis"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-20 of 77

  • title
  • issue date
  • submit date
  • author
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Arbeidskraftens (etiske) betydning for salg 

      Gaukstad, Mim Phuksuk (Master thesis, 2014-10-01)
      Denne masteroppgaven er en etnografisk studie av klær. Med en produktbiografisk tilnærming er studiet modifisert til å gjelde antrekkene, “wearing wardrobe study”. Hensikten med studiet er å skape forståelse rundt plaggets ...
    • Asymmetrisk medielandskap – er det tillit? En kvalitativ studie av tillit mellom annonsører og mediebyrå 

      Brenden, Leo; Rakfjord, Truls Christian (Master thesis, 2018-11-01)
      Mediebyråer har vokst frem som en av de viktigste strategiske rådgiveren for annonsører. De er å anse som et bindeledd mellom annonsører og mediehus/publisister. Videre går om lag halvparten av reklameomsetning i det ...
    • Awareness of Non-functional Requirements in Agile Software Projects 

      Berg Hestvedt, Sebastian; Raae Stedje, Marie (Master thesis, 2020-05)
      In this master thesis, we have researched how different companies in the software development sector in Norway handles non-functional requirements, and which requirements should be emphasized. This has been ...
    • Å lede i en ny æra : Et konseptuelt studie av positivt lederskap, innovasjon og digitalisering 

      Fagerholt, Stine Emilie; Stranden Kolås, Amalie (Master thesis, 2020-06)
      Problemet​: Å lede kunnskapsarbeidere til å forløse den kunnskap og kreativitet som kreves for verdiskapning i den fjerde industrielle revolusjon. Problemstilling​: Hvordan kan digitalisering fremme innovasjon gjennom ...
    • Bærekraft og konkurransefortrinn : Et studie om hvordan bedrifter kan prestere bedre ved å ha en proaktiv tilnærming til bærekraft 

      Kawala, Sebastian Edward; Nygård, Gøran (Master thesis, 2020-06)
      As the strain on planet Earth is increasing, there is a heightened need for organizations to address the natural environment and come as close to zero emission levels as possible. The purpose of this study is to clarify ...
    • Bærekraftig markedsføring: HVORDAN OG HVORFOR KUNDER SKAL DELTA I SIRKULÆRE CSR-AKTIVITETER? 

      Moe, Ida; Sheikh, Momina (Master thesis, 2018-11-01)
      Denne masteroppgaven har undersøkt forbrukerresponser og forbrukeratferd til CSR eller Corporate Social Responsibility innen sirkulære tjenester. Denne oppgaven undersøker hvordan samsvar mellom bedriften og CSR-aktiviteter ...
    • Bør bedrifter alltid fortelle om sitt samfunnsansvar? En studie om effekten av CSR på oppfattet pris og kvalitet 

      Hansen, Michelle; Skagseth, Anders (Master thesis, 2019)
      Vår masteroppgave tar for seg sammenhengen mellom det å kommunisere CSR (bedrifters samfunnsansvar) og forbrukeres oppfattelse av pris og kvalitet. Mer konkret har vi først undersøkt hvordan CSR påvirker forbrukerens ...
    • A Case Study on Digital Competence in the Norwegian Banking Sector 

      Norveel, Julie (Master thesis, 2020-06-08)
      Innovation starts with people, making humans an integral part of an organizations growth and development. While this 21st-century is crowded with disruptive technologies and ground-breaking innovations, this master thesis ...
    • Co-creation i Norge: en kartlegging av innovative virksomheters syn på interessenter og co-creation 

      Ursvik, Katrine; Halvorsen, Fredrik (Master thesis, 2017-10-28)
      Åpen innovasjon og involvering av kunder og andre interessenter i innovasjonsprosessen blir av akademikere og næringslivsaktører sett på som den mest verdifulle måten å drive innovasjon på. Co-creation er en innovasjonsmetode ...
    • Cross Cultural Crisis Communication: A Comparative Case Study 

      Le, Chanh Cu (Master thesis, 2014-10-21)
      Casestudien undersøker om kultur har en betydning for krisekommunikasjon. Kultur kan være så mangt, men i denne oppgaven er det snakk om nasjonalkultur. Anderson (1996) skriver at en nasjon er et forestilt felleskap hvor ...
    • CSR in Controversial Industries: Can the Norwegian Oil and Gas Industry Benefit From Communicating their Environmental CSR Efforts? 

      Karlsen, Tonje Elise (Master thesis, 2020-06-23)
      As corporate social responsibility (CSR) initiatives are used more frequently as a marketing tactic, research is lacking on the subject with regard to controversial industries. The aim of this study is to ...
    • Digitale transformasjoner og soft skills: En studie av syv virksomheter i Oslo-regionen. 

      Tangen, Maiken Elise; Storhoug, Tone (Master thesis, 2019)
      Funn fra vårt kvalitative studie indikerer at soft skills har stor betydning i gjennomføring av digitale transformasjoner. Kommunikasjon, endringsvilje, empati, eierskap, samarbeidsevne, og læringsvilje blir ansett som ...
    • Effektene av Merkekonsept og Construal Level Theory på Preferanse og Betalingsvillighet 

      Aasen, Anette Marie; Vammeli, Martine Alida Rossvik (Master thesis, 2017-10-28)
      Denne masteroppgaven tar for seg merkekonsept og CLT. Merkekonsept er en overordnet mening som identifiserer en merkevare med utgangspunkt i målgruppens behov. Vi skiller mellom to ulike merkekonsept; funksjonelt og ...
    • Effekter av ulikt tillitsnivå i merkeallianser og betydningen av fit 

      Håvik, Ingrid; Granberg, Ann-Harriet (Master thesis, 2018-11-01)
      Denne masteroppgaven undersøker effektene mellom merkevarer med ulikt tillitsnivå i merkeallianser. Inngåelse av merkeallianser medfører at forbrukeren presenteres for to merkevarer samtidig og det forekommer dermed en ...
    • En casestudie av informasjonsteknologiens rolle i markedsorientering 

      Johansen, Silje; Heia, Helene (Master thesis, 2018-11-01)
      denne masteroppgaven ser vi på hvordan informasjonsteknologien former prosessene rundt arbeidet med markedsorienteringen og hvordan det påvirker den overordnede markedsføringsstrategien til en bedrift. Oppgaven baserer seg ...
    • En kvalitativ studie av den pliktoppfyllende kvinne i kjøpskontekst 

      Torp, Karianne; Myhre, Thea Thoresen (Master thesis, 2016-11-07)
      Det er forsket lite på hvorvidt forbrukere responderer på symbolmerking i kjøpskontekst, spesielt er det gjort svært få kvalitative studier på dette området. Hensikten med vår oppgave var å få en dypere innsikt i hvilken ...
    • En kvalitativ studie av forbrukeratferd på søkemotoren Google 

      Worren, Sara (Master thesis, 2018-11-01)
      Denne oppgaven tar for seg forbrukeres atferd på søkemotoren Google. Denne atferden vil være delt inn i betalt plassering eller organisk søk. Jeg har undersøkt denne atferden opp mot forbrukerens grad av involvering og ...
    • En kvalitativ studie av stigma, single enpersonshusholdninger og ferdige middagsprodukter 

      Dahl, Adrian Bekkely; Nielsen, Niels Christian (Master thesis, 2015-11-23)
      Undersøkelsens formål: Det er skrevet lite om hvordan single og aleneboende opplever ferdige enporsjonsprodukter i dagligvare. Hensikten med oppgaven er å skape forståelse for stigmaets aktualitet hos norske enpersonshusholdninger ...
    • En kvalitativ studie for hvordan kunstig intelligens påvirker PwC Oslo 

      Grimstad, Bianca; Walberg, Nikolai (Master thesis, 2020-06)
      Problemet: Hvordan skal ledere og medarbeidere tilpasse seg den stadige teknologiske utviklingen, og hvordan dette påvirker virksomheter. Problemstilling: Hvordan påvirker kunstig intelligens PwC Oslo? Hensikt: ...
    • En sponsors effekt : En studie om hvordan forbrukere reagerer på bruken av humor og kongruens i et sponset innlegg i en podkast 

      Hansen Togba, Cecilie; Olafsen, Josefine (Master thesis, 2020-06-24)
      Denne masteroppgaven tar for seg hvordan forbrukere responderer på et sponset innlegg i en podkast, og hvordan denne responsen kan påvirkes ved bruken av humor og kongruens. Målet med oppgaven er å kartlegge om disse ...

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit
       

       

      Browse

      ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

      My Account

      Login

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit