Blar i School of Communication, Leadership, and Marketing på dokumenttype "Master thesis"
Viser treff 61-80 av 110
-
Intern merkebygging: et konseptuelt rammeverk for å bygge intern merkestyrke.
(Master thesis, 2014-10-01)Denne studien utvikler en konseptuell modell for intern merkebygging og intern merkestyrke, og utforsker denne modellen gjennom kvalitativ metode; dybdeintervjuer av ledere i norske organisasjoner. Modellen bygger på ... -
Jakten på de skjulte faktorene: Årsakene til manglende etnisk mangfold i reklamebransjen
(Master thesis, 2015-11-23)I denne masteravhandlingen utforskes årsakene til det manglende mangfoldet i Oslos reklamebransje, med fokus på minoriteters studie- og karrierevalg, og reklamebransjens rekrutteringsprosesser. En gjennomgang av tidligere ... -
Kan et karriereutviklingsprogram bidra til å fremme kvinnelige toppledere?: Et kvalitativt studium om kvinners utvikling gjennom karriereutviklingsprogram
(Master thesis, 2021)Kjønnsforskjeller i ledelse er et stadig omdiskutert tema i dagens samfunn, og vi ser at det fortsatt er mangel på kvinnelige toppledere i Norge. Flere ledere og ansatte får i løpet av sin karriere tilbud om, eller oppsøker ... -
Karriereambisjoner – er menn og kvinner egentlig forskjellige?
(Master thesis, 2022)Formålet med studiet er å beskrive i hvilken grad det er forskjeller i karriereambisjoner mellom kjønn i det norske arbeidslivet. Tidligere litteratur hevder at det er gjort mange forsøk på å måle ambisjoner, samt å beskrive ... -
Kjønnsbalanse i ledelse i 2020
(Master thesis, 2020-06)Denne studien handler om kjønnsbalanse i ledelsen, et viktig og dagsaktuelt tema. Historisk sett finnes det flere kvinnelige ledere nå enn noen gang, men likevel gjenstår det en lang vei før paritet mellom menn og kvinner ... -
Kommunikasjon om sponsorater - Effekten av kommunikasjon om et kongruent og et inkongruent sponsorat på forbrukernes sponsorrespons
(Master thesis, 2015-11-23)Bakgrunnen for avhandlingen baserer seg på vår interesse for sponsing, samtidig som vi så et felt innenfor sponsing som manglet forskning; nemlig kommunikasjon om et sponsorat, og hvordan kommunikasjonen kan påvirke ... -
Krympflasjon eller inflasjon – Hva er mest rettferdig?
(Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven er en eksperimentell studie som handler om hvordan krympflasjon påvirker forbrukernes rettsferdighetsopplevelse av pris. Med dette har vi valgt å fordype oppgaven med et forskningsspørsmål som lyder ... -
Kundenærhet som verktøy for samskaping av verdi.
(Master thesis, 2014-10-01)Oppgaven tar for seg temaet verdiskapning og samskaping av verdi innenfor markedsføringsfaget. På tross av omfattende litteratur om emnet, er det liten konsensus om hva begrepene innebærer. Tradisjonelt sett har en tatt ... -
Kunsten å kommunisere strategisk på stående fot: En kvalitativ studie av strategisk improvisasjon i reklame
(Master thesis, 2022)Denne oppgaven undersøker forutsetningene for strategisk improvisasjon innen reklamebransjen i Norge. Basert på en kvalitativ studie og analyse av ti ulike reklamer som har benyttet en samfunnsaktuell hendelse i sin ... -
Kvinner i toppledelse – en kvalitativ studie om hvordan kvinnelige toppledere forklarer sin karrierevei til toppledelse i Norge
(Master thesis, 2022)Norge er blant verdens mest likestilte land (United Nations Development Programme, 2020), men til tross for dette er det fremdeles færre kvinnelige toppledere enn menn. Gjennom denne oppgaven belyser vi ni kvinnelige ... -
Lar du deg irritere? Negative effekter ved digital videoannonsering
(Master thesis, 2018-11-01)Denne masteravhandlingen er en videreføring av forskningen til Li og Lo (2015), og har hatt til hensikt å undersøke hvorvidt annonsekarakteristikkene (annonselengde, -plassering og -kontekstkongruens) i en digital ... -
Lav fit i samarbeid mellom Non-Government Organizations og bedrifter
(Master thesis, 2015-11-23)Oppgavens overordnede problemstilling er; hvilke verdier leveres til bedriften når fit med NGOen og dens arbeidsområde er lav, og hvilke drivere har bedriften for å inngå slike samarbeid? For å besvare dette tas det ... -
Lede endring i organisasjoner
(Master thesis, 2021)Formålet med forskningsprosjektet har vært å undersøke hvordan ledere best kan lede når endringer skal gjennomføres i organisasjoner. Det er flere faktorer som påvirker det å lede endring og vi skal undersøke noen av disse: ... -
Lederutvikling : En kvalitativ studie om virkningen av lederutvikling
(Master thesis, 2020-06)Fenomenet lederutvikling har vist seg å være av stor verdi, ikke bare for den enkelte leder, men også for medarbeidere og organisasjoner som helhet. I vår masteroppgave forsøker vi å gi økt forståelse for virkningen av ... -
«Lokalisering og handlevaner»
(Master thesis, 2018-11-01)Intensjonen med denne masteroppgaven var å kartlegge hva som er den optimale lokalisasjonen for en dagligvarehandel, samtidig som jeg også ville finne ut av hva som trekker oss til en dagligvarehandel og hvordan handlemønster ... -
makt og mening i ledelse som praksis
(Master thesis, 2022)Fremgangsmåten til innsamling av empiri er basert på nivåer av grounded theory. Oppgaven befinner seg på det første nivået, som ikke fokuserer på teorigenerering, men i stedet å finne et grunnlag som man kan generere nye ... -
Maktbalansen mellom leder og ekstern konsulent : En kvalitativ studie av maktbalansen mellom ledere og eksterne konsulenter
(Master thesis, 2019)Denne masteroppgaven ble til på grunnlag av vår nysgjerrighet for ledelse ved bruk av ekstern arbeidskraft. Det rådende paradigmet er blitt utfordret som følge av blant større usikkerhet, økt markedspress, høyere krav til ... -
Maktforhold i fotballen: En kvalitativ studie av agenters rolle
(Master thesis, 2021)I denne masteroppgaven har vi undersøkt maktforhold i det norske fotballmarkedet med spesiell vekt på agenters rolle. Vi har sett på forholdet mellom agenter og spillere, og agenter og klubber. Gjennom forskningsspørsmål ... -
Maktutviklingen i sportsbransjen sett opp mot matvarebransjen.
(Master thesis, 2014-10-01)Denne oppgaven tar for seg en sammenlikning av maktfordelingen i matvarebransjen og sportsbransjen. Undersøkelsen er gjort basert på Tranøy´s (2007) tre makt prinsipper: makt over utfall, regimakt og mørkemakt. Metoden som ... -
Management by walking away? En studie om endringsledelse i Akademia
(Master thesis, 2022)I dette studiet har vi fulgt en nordisk høyskole på veien mot å bli et universitet, og hensikten med dette forskningsprosjektet har vært å besvare følgende problemstilling: Gitt ambisjonen om å bli et universitet og ...