Blar i School of Communication, Leadership, and Marketing på tittel
Viser treff 1-20 av 1154
-
27 days of managerial work in the police service
(Journal article; Peer reviewed, 2018-10-09) -
4- stjerners barnefamilie
(Bachelor thesis, 2013-11-27) -
Affective Computing in Marketing: Practical Implications and Research Opportunities Afforded by Emotionally Intelligent Machines
(Peer reviewed; Journal article, 2022)After years of using AI to perform cognitive tasks, marketing practitioners can now use it to perform tasks that require emotional intelligence. This advancement is made possible by the rise of afective computing, which ... -
Airbnb, borte bra men hjemme best? Hvorfor velger reisende Airbnb fremfor hotell, og vil Airbnb utgjøre en trussel for hotellbransjen?
(Bachelor thesis, 2015-10-12)Vi er fascinert av Airbnb da det skiller seg enormt fra andre overnattingsformer. Oppgaven baserer seg på flere interessante fagområder som blant annet forbrukeratferd, service og hotelldrift. Dette er noen av fagområdene ... -
Airline types
(Chapter, 2022) -
Airport digital passenger journey
(Chapter, 2022) -
Airport marketing
(Chapter, 2022) -
Airport service quality and passenger satisfaction : the impact of service failure on the likelihood of promoting an airport online
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Based on the analysis of 2278 online passenger ratings of airports worldwide, this study uses a standard multinomial logit model to determine the likelihood of a passenger being a promoter of an airport when a service ... -
Albania- en potensiell merkevare?
(Bachelor thesis, 2013-11-27) -
Alder er bare et tall... Eller? Betydningen av alder i rekrutteringsprosesser
(Bachelor thesis, 2021)Jeg har i flere år vært interessert i ansettelsesprosesser og feilansettelser, etter en jeg kjenner fikk beskjed at hun fikk nei til en jobb fordi hun var «for gammel» i en alder av 30 ble jeg veldig nysgjerrig på betydningen ... -
”Alle kjenner apa, apa kjenner ingen” - Onboarding, finn din plass i organisasjonskulturen
(Bachelor thesis, 2017-10-07)I denne bacheloroppgaven er det undersøkt hvordan nyansatte opplever å bli inkludert i en allerede eksisterende organisasjonskultur. Det er antatt at bedrifter har strategier for å skape en god organisasjonskultur som ... -
Alltid billig! Det dynamiske samspillet mellom Onboarding og Employer Brand: En casestudie om Lefdal Lagunen
(Bachelor thesis, 2017-10-07)Vår casestudie tar for seg de to HR-strategiske virkemidlene onboarding og employer brand hos Lefdals varehus på Laguneparken. Lefdal som organisasjon hadde sin oppstart på Bakkestua i Oslo i 1936. Siden den gang har de ... -
Alt er normalt : Et spill for seksualitetsundervisningen
(Bachelor thesis, 2019)Visste du at 44% er misfornøyd med seksualitetsundervisningen i Norge? Eller at pensum som benyttes i undervisningen i dag underbygger fordommer? For dette prosjektet er det tatt utgangspunkt i den manglende og ... -
Alt for barna? - en kartlegging av mødres holdninger til luksusbekledning for barn
(Bachelor thesis, 2014-10-14)Denne bacheloroppgaven vil ta for mødres holdninger til lukusbekledning til barn. Den vil kartlegge og belyse deres holdninger, og knytte dette opp mot holdningsteori. Vi ble inspirert av en debatt som pågått i media på ... -
Alternative tilknytningsformer for arbeid i privat helse- og omsorgssektor
(Bachelor thesis, 2017-10-07)Hensikten med denne oppgaven er å undersøke fordeler og ulemper i forbindelse med fleksibel organisering. Oppgaven er avgrenset til å undersøke bruken av alternative tilknytningsformer i den private helse- og omsorgssektoren ... -
The Amazing Race to Creativity : Hur leder man för kreativitet på individ- och gruppnivå i organisationer?
(Bachelor thesis, 2020-06)I dagens näringsliv där fler processer automatiseras dagligen genom datorer, robotar och artificiell intelligens, blir mänskliga egenskaper som kreativitet mer och mer ovärderliga för företag. Som samhälle hyllar vi kreatörer ... -
Anklager om seksuell trakassering i politiutdanningen: Kommunikasjons-strategier i politietaten
(Bachelor thesis, 2021)Når en offentlig etat som politiet blir anklaget for seksuelle trakasseringer, vekkes det sterke reaksjoner. Tabloide overskrifter som «knulletorsdag» spredte seg raskt i ulike medier. Kommunikasjonsavdelingen ble stilt ... -
Anmeldelser på TripAdvisor: en økende makt over hotellmarkedet?
(Bachelor thesis, 2017)Besvarelsen tar i utgangspunktet forbrukerens tilbakemeldinger på TripAdvisor og hvordan hotellene kan bruke disse tilbakemeldingene til å forsterke deres svake sider. Vi har valgt å dele bacheloroppgaven inn i fem ... -
Ansatte som merkevarebyggere
(Bachelor thesis, 2020-06)Hvilken rolle innehar ansatte som merkevarebyggere? … Merkevarebygging er et kjent fenomen i markedsføringslitteraturen. Det foreligger relativt lite forskning på ansattes innvirkning på prosesser rundt merkevarebygging ... -
Ansettelse ved første blikk? -en studie av «Hjem til jul», et rekrutteringsarrangement i regi av Sandefjord Næringsforening.
(Bachelor thesis, 2021)Nettverksbygging er en spennende måte å bygge en karriere og få nye muligheter på. I dagens kunnskapssamfunn, med alle sosiale medier vi har tilgjengelig, er dette mer aktuelt enn noensinne. «Hjem til jul» er et prosjekt ...