Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSverdrup, Sigrid
dc.contributor.authorSkogen, Marit
dc.contributor.authorWesterlund, Ida
dc.date.accessioned2014-10-17T15:35:34Z
dc.date.available2014-10-17T15:35:34Z
dc.date.issued2014-10-17
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/224142
dc.description.abstractMålet med vår bacheloroppgave er å finne ut av hva dagens forbrukertrender er, og hvordan de påvirker de norske kurs- og konferansehotellers konseptutvikling. Oppgaven har derfor fått problemstillingen: Hvordan påvirker forbrukertrender i kurs- og konferansemarkedet de norske konferansehotellenes konseptutvikling?”. Oppgavens teoretiske utgangspunkt inneholder en forståelse av hva forbrukertrender er, hva som påvirker dem og konseptutviklingsprosessen. Vi har også funnet flere artikler som omhandler dagens trender, der vi ønsker å se om teorien stemmer med informasjonen vi får fra våre respondenter. For å nå målet i denne studien har vi foretatt en kvalitativ undersøkelse bestående av dybdeintervjuer og telefonintervjuer med flere respondenter. Bakgrunn for valget av kvalitativ forskning er at vi ønsker å få et dypere innsyn hos ansatte innad i kjedene for å få deres historier, opplevelser og erfaringer av hva som påvirker dagens trender. Siden hotellbransjen er en sårbar bransje, hvor flere ikke ønsker å gå ut med relevant informasjon, ser vi det hensiktsmessig å gjøre det på denne måten for å få mest mulig ut av hver enkel respondent. Etter endt forskningsprosjekt sitter vi igjen med en oppfatning av at dagens største forbrukertrender er mat, moderne teknologi, raskere møter og beliggenhet, service og miljø. Trendene påvirker i tillegg konseptutviklingen til hotellene i stor grad. Dermed har vi bekreftet våre antagelser; forbrukertrendene påvirker hotellenes konseptutvikling og hotellene bruker forbrukertrender som hjelpemiddel under utvikling av nye konsepter. Vi har gjennom denne prosessen blitt fasinert av kunnskapen til hotellene, der de jobber intenst for å holde seg oppdatert på kundenes behov for å være konkurransedyktige i konferansemarkedet.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectKonseptutviklingnb_NO
dc.subjectKursnb_NO
dc.subjectKonferansenb_NO
dc.subjectForbrukertrendernb_NO
dc.titleForbrukertrender og konseptutvikling i det norske kurs- og konferansemarkedet.nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel