Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorRybakova, Rita
dc.contributor.authorØdegaard, Linn
dc.date.accessioned2014-10-25T13:28:11Z
dc.date.available2014-10-25T13:28:11Z
dc.date.issued2014-10-25
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/224553
dc.description.abstractBakgrunnen for vår bacheloroppgave er den øktende interessen ved handel på internett, noe som har resultert i utfordringer for de tradisjonelle butikkene. Flere og flere butikker opplever at de blir et ”utstillingsvindu” for kunder som heller foretrekker å kjøpe varene billigere på internett. Vi har valgt fem forskningsspørsmål for å belyse følgende problemstilling: “Hvordan kan en bedrift som markedsfører kosmetikk rettet mot kvinnelige studenter mellom 20-25 år, oppnå et mer effektivt samspill i bruk av salgskanalene butikk og internett?” Oppgaven består av fire hoveddeler: · Teoridel · Metodedel · Analyse og tolkning av antakelser · Tiltak og anbefalinger I teoridelen har vi tatt for oss nødvendig teori om forbrukeratferd og hvilke faktorer som kan ha innvirkning på forbrukerens valg og avgjørelser. Vi har en modell som viser trinnene i kjøpsprosessen og denne tar vi utgangspunkt i for å beskrive elementer for kjøpsbeslutning i butikk og på internett. I metodedelen har vi på bakgrunn av problemstillingen og formålet med oppgaven valgt å benytte kvalitativ tilnærming, derav dybdeintervjuer for å innhente nødvendig informasjon. Vi har benyttet kriteriebasert rekruttering og samlet inn data fra “typiske brukere”. Det viste seg at pris, utvalg og fysisk kontakt med personell er viktige elementer for forbrukernes valg av kjøpskanal. Det viste seg også at informantene benyttet seg av handel på internett fordi de kan handle hvor som helst, og når som helst. Bedriften vi har vært i kontakt med ser viktigheten med å samspille de forskjellige kanalene. Innsamlet empiri og teori ga grunnlaget for analyse og tolkningen. Dette ga igjen utgangspunkt i de sju tiltakene som kan tendere og gjelde for å oppnå et mer effektivt samspill for bedrifter som selger kosmetikk gjennom butikk og internett.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectForbrukeradferdnb_NO
dc.subjectKosmetikknb_NO
dc.subjectInternetthandelnb_NO
dc.title“Hvordan kan en bedrift som markedsfører kosmetikk rettet mot kvinnelige studenter mellom 20-25 år, oppnå et mer effektivt samspill i bruk av salgskanalene butikk og internett?”nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel