Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorOseberg, Mathias Ottesen
dc.contributor.authorNavarsete, Roger
dc.contributor.authorNguyen, Mai Linn M.
dc.date.accessioned2014-10-28T09:02:04Z
dc.date.available2014-10-28T09:02:04Z
dc.date.issued2014-10-28
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/224694
dc.description.abstractVi har i denne oppgaven utarbeidet en markedsplan for Studio Jobbsprek i Oslo. De er et luksustreningssenter som tilbyr hard og svært tilrettelagt trening med en totalopplevelse. Kontakt med Frode Raunehaug, som er en av innehaverne på Studio Jobbsprek, var med bakgrunn i gammel kjennskap mellom et av gruppemedlemmene og han. Studio Jobbsprek sitt lokale ligger i dag på Aker Brygge. Utfordringen de har stått ovenfor er å skape et kjennskap og tilegne seg flere medlemmer blant økonomieliten, uten en markedsplan. Med et så spesielt konsept uten noen spesiell markedsføring, så vi en mulighet for å lage en markedsplan som kunne konkretiseres i forhold til bacheloroppgavens omfang. I tre år har vi på Markedshøyskolen fått pensum og erfaringer, som vi bruker nå for å kunne forme denne markedsplanen. Studio JobbSprek ønsker å øke antall kunder og ha kundelojalitet hos sine medlemmer. Derfor formuleres problemstillingen som : ”Hvilke faktorer er viktig for Studio Jobbsprek å fokusere på, for å kunne øke antall medlemmer og ha kundelojalitet hos sine kunder?” Ved å lage en markedsplan som fokuserer på aktiviteter og tiltak med bakgrunn i et CRM-system, tar vi sikte på å kunne svare denne problemstillingen. Som en bacheloroppgave, kan den videre strukturen anses å bestå i tre deler. Teoridel, metode og markedsplan. I teoridelen har vi definert hva en markedsplan er. Gjennom en situasjonsanalyse vil vi avdekke bedriftens styrker og svakheter, trusler og muligheter i markedet som vil resultere i en SWOT-analyse. Denne er oppsummert i markedsplanen. I metodedelen tar vi for oss undersøkelsesprosessen fra problemstillingen til analyseringen av innsamlet data. Det er dette som danner grunnlag for markedsplanen. Til slutt har vi utarbeidet en markedsplan med bakgrunn i teori og resultater fra metode. Her har vi kommet med de viktigste punktene for hvordan Studio Jobbsprek skal kunne øke antall medlemmer, og ha kundelojalitet hos sine kunder. Vi konkluderer ved å besvare problemstillingen og komme med anbefalinger.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectStudio Jobbspreknb_NO
dc.subjectTreningnb_NO
dc.subjectMarkedsplannb_NO
dc.subjectCRMnb_NO
dc.subjectSWOTnb_NO
dc.titleEn eksklusiv markedsplan for Studio Jobbsprek.nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel