Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorEliassen, Martine Ovland
dc.contributor.authorPlathe, Kjersti
dc.date.accessioned2015-10-20T09:34:44Z
dc.date.available2015-10-20T09:34:44Z
dc.date.issued2015-10-20
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2357184
dc.description.abstract“Sosiale medier har blitt en av de grunnleggende måtene vi kommuniserer med hverandre på.” (Aalen 2013, 12) Bedrifter følger utviklingen, og gjør stadig mer markedsføring gjennom disse mediene. Bakgrunnen for oppgaven oppstod da vi selv jobber i klesbransjen, hvor interessen for bedrifters promotering av deres merkevarer gjennom sosiale medier, har vært stor. Vi ønsket og få en dypere forståelse, og lære om hvordan bedrifter i den norske klesbransjen markedsfører seg selv på bildedelingstjenesten Instagram. Følgende problemstilling skal besvares gjennom oppgaven: Bruker bedrifter i klesbransjen i Norge, en bevisst strategi ved markedsføring gjennom Instagram? - Hva er suksessfaktorene og effektene? Oppgaven er strukturert slik vi ser det hensiktsmessig med følgende oppsett: Del 1 Introduksjon. Markerer innledningen til oppgaven vår, med bakgrunn for valg av tema, presentasjon av problemstilling og en forklaring på hvilke avgrensninger vi har gjort. Del 2 Teori. I teoridelen legges relevant teori frem. Her fokuseres det på markedsføring og dens historie, markedskommunikasjon, kommunikasjonsprosessen, sosiale medier og mer spesifikt Instagram. Del 3 Metode og design. Her redegjør vi for valg av metode og forskningsdesign. Det skrives om hvordan vi har gått frem for å innhente data, hvorfor vi har valgt våre informanter og respondenter, og hvordan intervjuguide og intervjuer ble utformet og gjennomført. Kvalitetssikring av, og svakheter ved datainnsamlingene forklares også. Del 4 Analyse og drøfting. Her analyserer vi de viktigste funne fra informanter og respondenter hver for seg, gjennom forskjellige kategorier for å få en god oversikt over tema. Analyserte data blir deretter sammenlignet, satt opp mot teori og diskutert. Del 5 Konklusjon. Oppgaven konkluderes, og problemstilling blir besvart gjennom funn som er tatt opp i analyse del. Svakheter ved oppgaven, samt anbefalinger til videre forskning trekkes også frem.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.title"Et bilde sier mer enn tusen ord" - En studie av den norske klesbransjens bruk av Instagram som markedsføringskanalnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel