Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHelle, Oda Minge
dc.contributor.authorLebedeva, Olga
dc.date.accessioned2015-10-20T09:53:37Z
dc.date.available2015-10-20T09:53:37Z
dc.date.issued2015-10-20
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2357188
dc.description.abstractMed utgang punkt i den norske motebransjen har vi valgt å se på bruk av opinionsledere i markedsføring på sosiale medier. Bakgrunnen for valget er vår interesse for mote, og det potensiale som ligger i markedsføring på sosiale medier. Sosiale medier får stadig flere brukere som har tilgang store deler av døgnet. Forbrukere blir derfor eksponert for mye indirekte og direkte markedsføring. Vi har valgt det norske merket Tom Wood som utgangspunkt for eksempler i oppgaven da de aktivt bruker sosiale medier for markedsføring, spesielt Instagram. I denne oppgaven har vi valgt en problemstilling, samt seks antagelser som vi har brukt aktivt for å undersøke problemstillingen og strukturere oppgaven. Vår problemstilling og antagelser er: ”Hvordan kan bruk av opinionsledere på Instagram påvirke kunnskap og holdninger norske forbrukere har til norske motemerker”. 1: Inspirasjon er en viktig faktor ved bruk av Instagram 2: Instagram er en lettvint kilde for inspirasjon og informasjon 3: Forbrukeren er mer mottakelig for markedsføring på Instagram 4. Det må være en sammenheng mellom merke og opinionsleder 5: Grunnet mangel på motivasjon, er det viktig å være tilstede på andre markedsføringskanaler 6: Flertallet av informantene har liten kjennskap til Tom Wood Vi har basert våre funn og konklusjoner på primær- og sekundærdata. For å hente inn primærdata har vi gjennomført en kvalitativ undersøkelse der vi har hatt dybdeintervjuer med seks personer innenfor Tom Woods målgruppe. Vi har også snakket med Mona Jensen, eier og designeren bak Tom Wood. I tillegg har vi snakket med Jostein Wålengen, som er et kjent navn innenfor bransjen. Bakgrunn for valg av metode var et ønske om et detaljert innblikk i hvordan og hvorfor informantene bruker Instagram. Vi ville også undersøke hvordan de ser på bruk av opinionsledere, og om de eventuelt blir påvirket av dem. Vår sekundærdata har vi hentet fra bøker, forskningsartikler og tidsskrifter.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectKvalitativ metodenb_NO
dc.titleBruk av opinionsledere på sosiale mediernb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel