Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKotseva, Nicole
dc.date.accessioned2016-11-03T07:22:44Z
dc.date.available2016-11-03T07:22:44Z
dc.date.issued2016-11-03
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2419131
dc.description.abstractFormålet med denne oppgaven er å utforske hvordan et norsk klesmerke kan etablere seg og få en sterk markedsposisjon i utlandet. Mote er en stor business, og flere mennesker er involvert i produksjon, kjøp og salg av klær enn noen annen virksomhet i verden. De landene som styrer mote industrien er Frankrike, England, Italia og USA, og nesten alle kjente designere har nasjonalitet fra noen av disse landene. Norsk design blir stadig mer ettertraktet. Et godt eksempel er Moods of Norway og Norwegian Rain, som har oppnådd suksess gjennom å kombinere moteriktige klær med detaljer fra norsk kultur, historie og kunst. Selv om norsk mote er mest kjent for sine sportsklær og vintertøy, begynner internasjonale designere å legge merke til flere eksklusive kolleksjoner norske merker har å by på. Likevel kjenner ikke mange land til Norsk mote, og vanligvis er det internasjonale bedrifter som lager såkalte ”nordiske” merker inspirert av den norske kulturen. Et eksempel på dette er Napapijri, som stammer fra Italia. Med denne undersøkelsen har jeg prøvd å finne fremgangsmetoder og strategier på hvordan den norske motebransjen kan bli sett av moteverdenen og ikke minst bli tatt på alvor gjennom etablering av et suksessfullt norsk merke. Det utvalgte merket som jeg skal ta utgangspunkt i er Katrin Uri. Katrin Uri er en samling for kvinnen som setter pris på moderne mote og tidløs stil. Designeren oppnår en balanse av høy kvalitet og stilige farger, og en blanding av feminine og maskuline detaljer med skreddersydd rykk og perfekte proporsjoner i sine kolleksjoner. Det norske merket har allerede oppnådd stor suksess i Norge, og er anerkjent i de Skandinaviske nabolandene. Etter mye hardt arbeid som har ført til blomstring i Norge, er endelig designeren Mette Katrine Kaldhussæter klar for å satse internasjonalt med sine unike design. Gjennom en riktig inngangsstrategi og en god kommunikasjonsplan vil denne oppgaven hjelpe Katrin Uri med å starte etableringen sin i et av de største moterike landene, nemlig Italia.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/*
dc.subjectkvalitativ metodenb_NO
dc.subjectMotenb_NO
dc.subjectnorsk designnb_NO
dc.subjectkommunikasjonsstrateginb_NO
dc.titleInngangs- og kommunikasjonsstrategi for Katrin Uri: Hvilken inngangs- og kommunikasjonsstrategi vil være optimal for et norsk klesmerke som ønsker å etablere seg i Italia?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge