Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorRaknes, Ketil
dc.contributor.authorBerg, Simen
dc.contributor.authorEngvik, Trine
dc.date.accessioned2016-11-10T10:11:57Z
dc.date.available2016-11-10T10:11:57Z
dc.date.issued2016-11-10
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2420417
dc.description.abstractDet stilles økte krav til dokumentasjon av arbeidet PR-byråer gjennomfører. Både kunder, journalister, og offentligheten generelt er mer interessert i å vite hva som foregår i de store konsernhusene. Effektmåling er et relativt nytt fenomen, og er lite forsket på i Norge. Vi har derfor sett på internasjonal teori, men brukt norske PR-byråer som respondenter. Vi har sett på PR-bransjen igjennom historien og funnet forskjeller og likheter med dagens PR-bransje. Vi har blant annet sett på akademikerne Jim Macnamara, Scott Cutlip, Walter Lindenmann, Tom Watson og James Grunig. Problemstillingen vår er: «hvordan måler norsk PR-bransje effekt?» For å få svar på denne problemstillingen benyttet vi kvalitativ metode. Vi gjennomførte fem dybdeintervjuer samt et intervju med en informatant. De fem respondentene var både fra PRbyråer og på kundesiden. Vi valgte en blanding av respondenter slik at vi tydeligere kunne se eventuelle forskjeller og fordommer mellom byråer og kunder.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/*
dc.subjectEffektmålingnb_NO
dc.subjectPR og samfunnspåvirkningnb_NO
dc.subjectKvalitativ metodenb_NO
dc.subjectIntervjunb_NO
dc.subjectDybdeintervjunb_NO
dc.subjectNorsk PR-bransjenb_NO
dc.titleEffektmåling i norsk PR-bransjenb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge