Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorFagernes, Tore
dc.contributor.authorEngebretsen, Lene Nathalie
dc.contributor.authorHalle, Arlin
dc.contributor.authorSkjøtskift, Vilde
dc.date.accessioned2016-11-10T12:36:00Z
dc.date.available2016-11-10T12:36:00Z
dc.date.issued2016-11-10
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2420466
dc.description.abstractVår oppgave ser nærmere på kinesiske turister som reiser i Fjord Norge. Vi ønsket å kartlegge hvordan reiselivsnæringen kan kommunisere med denne turistgruppen, slik at deres ønsker og behov blir tilfredsstilt. Vår problemstilling var: "Hvordan kan norske reiselivsbedrifter i Fjord Norge øke kinesiske turisters tilfredshet gjennom bruk av riktig og effektiv kommunikasjon?". Vi valgte å utføre denne undersøkelsen med kvalitativ metode. På denne måten fikk vi en dyp og detaljert forståelse av fenomenet. Vårt utvalg var åtte informanter og intervjuene ble utført med kvalitative individuelle intervjuer. Våre informanter hadde enten kunnskap om reiselivsnæringen og/eller den kinesiske turistgruppen. Våre funn viser at kinesiske gruppereisende og individuelle reisende har ulike behov og ønsker. Natur og fjorder er hovedattraksjonen for de kinesiske turistene. Denne gruppen skiller seg fra andre utenlandske turistgrupper i Norge. Det kan oppstå utfordringer med kulturelle forskjeller, mat, språk og informasjon i interaksjonen med denne turistgruppen. Reiselivsnæringen har lite kunnskap om kinesiske turister og dette kan komplisere reiselivets kommunikasjonen med de reisende. Vi anbefaler at reiselivsnæringen ansetter folk med riktig holdninger. Bedrifter bør ha god opplæring i hvordan de ansatte bør håndtere forskjellige kulturer. Det bør også være en balanse mellom hva turistene krever og hva reiselivsnæringen innfrir, men bedriftene må ikke glemme at turistene holder liv i næringen. Teknologi kan bidra til økt kundetilfredshet ved for eksempel bruk av en app. Dette kan forenkle informasjonsinnhenting for de kinesiske turistene som reiser i Fjord Norge og Norge generelt. Hvis bedriften yter det lille ekstra for å øke turistgruppens tilfredshet, kan dette gi positive ringvirkninger for reiselivet i Fjord Norge i fremtiden.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/*
dc.subjectReiselivsledelsenb_NO
dc.subjectKinesiske turisternb_NO
dc.subjectKvalitativ metodenb_NO
dc.subjectIntervjunb_NO
dc.subjectReiselivsnæringnb_NO
dc.subjectFjord Norgenb_NO
dc.subjectReiselivnb_NO
dc.titleKinesiske turisters tilfredshet i Fjord Norgenb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge