Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorUlf, Stigen
dc.contributor.authorLundberget, Karoline Mørch
dc.contributor.authorMadsen, Marte Celine
dc.contributor.authorMørk, Frida-Helen Solheim
dc.date.accessioned2016-11-10T13:15:29Z
dc.date.available2016-11-10T13:15:29Z
dc.date.issued2016-11-10
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2420486
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven tar for seg helårsturisme i Trysil, og hva arrangementer kan bidra med slik at Trysil på sikt kan bli en helårsdestinasjon. Vi ønsker å finne ut hva arrangementer kan bidra med for en destinasjon som står ovenfor utfordringer knyttet til sesongvariasjoner. I tillegg har vi i oppgaven kartlagt hvilke motiv som er viktige for deltakelse på arrangementer i Trysil, og hvordan Trysil på best mulig måte kan markedsføre seg mot de riktige målgruppene. Vår problemstilling er som følger; hva kan arrangementer bidra med for å skape helårsturisme på en destinasjon? Ut i fra denne problemstillingen utarbeidet vi fire analysespørsmål. Disse analysespørsmålene er utarbeidet for å kunne besvare problemstillingen på en bedre måte, og gi grunnlag for hva som skal analyseres. Vi har benyttet oss av både kvalitativ og kvantitativ metode, såkalt triangulering. Vi har sendt ut en spørreundersøkelse, og supplert med tre kvalitative intervjuer. Utvalget vårt i den kvalitative delen består av tre informanter med tilknytning til reiselivsnæringen i Trysil. Vi valgte å supplere med disse intervjuene fordi vi mente de ville tilføre oppgaven flere spennende synspunkter og mer dybde. Våre funn viser at det er flere positive effekter av det å arrangere arrangementer i lavsesongen på destinasjoner som sliter med sesongvariasjoner. Gjennom våre undersøkelser har vi kartlagt de mest vesentlige virkningene en destinasjon kan dra nytte av ved å bruke arrangementer som et virkemiddel for å kunne drive lønnsom turisme året rundt. Konklusjonen viser at de viktigste effektene er økt inntekter, økt etterspørsel og økt sysselsetting.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/*
dc.subjectReiselivsledelsenb_NO
dc.subjectHelårsturismenb_NO
dc.subjectHelårsdestinasjonnb_NO
dc.subjectArrangementernb_NO
dc.subjectKvantitativ metodenb_NO
dc.subjectKvalitativ metodenb_NO
dc.subjectTrianguleringnb_NO
dc.subjectIntervjunb_NO
dc.subjectSpørreundersøkelsenb_NO
dc.subjectCase-studienb_NO
dc.titleHva kan arrangementer bidra med for å skape helårsturisme på en destinasjon?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge