Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLe, Tage
dc.contributor.authorLinnerud, Mathias
dc.date.accessioned2016-11-17T09:34:42Z
dc.date.available2016-11-17T09:34:42Z
dc.date.issued2016-11-17
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2421485
dc.description.abstractDenne oppgaven undersøker om interaktiv reklame kan ha noe effekt på forbrukerens holdninger og kjøpsintensjon. Selve fenomenet er ikke nytt, men er først nå i nyere tid at det har blitt mer aktuell enn noen gang. Bejzjian-Aver, Calder og Iacobucci (1998) definerer interaktiv reklame som ”den umiddelbare interaktive prosessen der kundens behov og ønsker blir dekket, oppfylt, endret, justert, og tilfredsstilt av det tilbyende selskapet”. Med internettets frammarsj, har det aldri vært lettere å tilpasse budskapet og behovet til den enkelte kunden. Oppgaven måler effekten av reklamen i utgangspunktet gjennom holdning- og kjøpsintensjonsmål. Teorilitteraturen som er tatt opp i oppgaven er basert på dette, og skal kunne hjelpe oss å sette dette inn i det store bildet. Spesielt er det lagt fokus på teori om reklame, holdning og kjøpsintensjon. Samtidig har vi valgt å ta med The Elaboration Likelihood Model som et teoretisk rammeverk. Denne forskningen er gjort gjennom et eksperiment, hvor det er to grupper, en eksperimentgruppe som ble eksponert for interaktiv reklame, og en kontrollgruppe som ble eksponert for trykkreklame. Resultatene i denne oppgaven viser at interaktiv reklame generelt sett ikke gir noen større eller mindre effekt på forbrukernes holdninger og kjøpsintensjon. Resultatene viser at det ikke er store forskjeller mellom eksponering av interaktiv- og tradisjonellreklame, men at det er tendenser til ulikheter.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/*
dc.subjectinteraktiv reklamenb_NO
dc.subjectkvantitativ metodenb_NO
dc.titleEr interaktiv reklame fremtiden? En sammenligning av effekt ved interaktiv og tradisjonell reklamenb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge