Show simple item record

dc.contributor.authorVarem, Andrea
dc.contributor.authorNervik, Lene
dc.date.accessioned2017-10-09T09:39:15Z
dc.date.available2017-10-09T09:39:15Z
dc.date.issued2017-10-09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2459125
dc.description.abstractTemaet for denne bacheloroppgaven er hybrid shopping i kundereisen ved kjøp av kosmetikk. Etter en omfattende gjennomgang av eksisterende teori rundt kundereisen fikk vi et inntrykk av at det er et gap i forskningen knyttet til kundereisen ved kjøp av kosmetikk, på tross av størrelsen på dette markedet. Det vi fant av teori på feltet var i stor grad basert på kvantitative undersøkelser, og vi ønsker derfor å belyse kundereisen i denne konteksten gjennom et kvalitativt forskningsdesign. Med utgangspunkt i dette har vi utformet følgende problemstilling; “Hvilken rolle spiller hybrid shopping i kundereisen ved kjøp av kosmetikk?” Med bakgrunn i vår problemstilling har vi valgt å se nærmere på hybrid shopping i lys av fenomenene showrooming og webrooming, og har derfor valgt en intensiv fremgangsmåte med et fenomenologisk design på undersøkelsen. Vi har valgt å samle inn data til vår undersøkelse ved bruk av kvalitative dybdeintervjuer, hvor vi har intervjuet syv informanter ut fra en semi-strukturert intervjuguide. Alle informantene er kvinnelige studenter med studiested i Oslo, innenfor alderen 20-29 år. Resultatene fra undersøkelsen har vi drøftet i lys av teorien for å se hvordan funnene i denne undersøkelsen er i tråd med, eller viker fra tidligere forskning. Oppgaven konkluderer med at det er produkttype (concealer, leppestift el.l) og om forbrukeren har en interesse for sminke i utgangspunktet, som avgjør hvor stor del hybrid shopping har i kundereisen ved kjøp av sminke. Vi har også konkludert med at hybrid shopping er en naturlig del av førstegangskjøp av sminkeprodukter på grunn av erfaringsegenskapene som vektlegges ved kjøp innenfor denne produktkategorien. Avslutningsvis kommer vi med forslag til videre forskning.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectMarkedsføring og merkevareledelsenb_NO
dc.subjectKosmetikknb_NO
dc.subjectKvalitativ metodenb_NO
dc.subjectHybrid shoppingnb_NO
dc.titleHvilken rolle spiller hybrid shopping i kundereisen ved kjøp av kosmetikk?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal