Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSvartangen, Julie
dc.contributor.authorStaszak, Izabela
dc.contributor.authorTangeland, Kevin Christian
dc.date.accessioned2017-10-11T09:35:11Z
dc.date.available2017-10-11T09:35:11Z
dc.date.issued2017-10-11
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2459584
dc.description.abstractI denne bacheloroppgaven forsøker vi å belyse hvordan man kan ivareta kunderelasjoner når merker går igjennom endringer, og hvordan riktig kommunikasjon kan være med på å bidra til dette. Forbrukernes behov endrer seg kontinuerlig, og i et dynamisk marked må merkene stadig tilpasse sine tilbud. Det er derfor viktig å undersøke hvordan disse endringene kan iverksettes på best mulig måte, for å bevare gode kunderelasjoner. Vi valgte å benytte en kvantitativ metode, med et eksperimentelt design. Dette er et forskningsdesign som er godt egnet for å finne årsakssammenhenger, noe som er viktig for å sikre god indre validitet i studiet. Oppgaven tar for seg fusjonen mellom Høyskolen Kristiania og Westerdals. Vi ser på hvilke holdninger studentene ved Høyskolen Kristiania har til fusjonen med Westerdals, og hvordan holdningene endrer seg ved ulik grad av involvering. Dette tester vi ved å involvere respondentene ulikt gjennom kommunikasjon. Vi tar også for oss hvordan følt tap av personlig frihet påvirker holdning til fusjonen. For å komme frem til våre hypoteser startet vi først med en grundig gjennomgang av relevant teori. Videre testet vi hypotesene ved hjelp av programvaren SPSS. Analysene ble gjennomført på bakgrunn av innsamlet data fra en spørreundersøkelse, besvart av et utvalg studenter ved Høyskolen Kristiania i Oslo. Ut i fra analysene kom vi fram til følgende: Følt tap av personlig frihet har en negativ effekt på holdning til fusjonen. Vi finner også en sammenheng mellom grad av identifisering med merket og holdning til fusjonen. Vi finner derimot ingen modererende effekt av kommunikasjon som skaper involvering, på forholdet mellom identifikasjon og følt tap av personlig frihet. Dette til tross for at tidligere studier har signifikante funn i lignende undersøkelser.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectMarkedsføring og Salgsledelsenb_NO
dc.subjectKunderelasjonernb_NO
dc.subjectKvantitativ metodenb_NO
dc.subjectEksperimentnb_NO
dc.subjectHøyskolen Kristianianb_NO
dc.subjectWesterdalsnb_NO
dc.subjectHoldningernb_NO
dc.titleMerker i endringnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal