Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorRath, Truls Jacobsen
dc.contributor.authorSælen, Markus
dc.contributor.authorLund, Atle Øygarden
dc.date.accessioned2017-10-11T11:48:13Z
dc.date.available2017-10-11T11:48:13Z
dc.date.issued2017-10-11
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2459655
dc.description.abstractVi har i vår undersøkelse prøvd å avdekke hvilke faktorer som påvirker salgsledere sine prestasjoner i Adams Matkasse, med forankring i den teoretiske modellen til Mark W. Johnson og Greg W. Marshall. Det ble også tatt i bruk en kvalitativ metode, med semi-strukturerte dybdeintervjuer for å fremskaffe dype og nyanserte svar til å besvare følgende utarbeidet problemstilling: « Hvilke faktorer påvirker salgsledere sine prestasjoner i Adams Matkasse?» Faktorene vi mente kunne påvirke salgsledere sine prestasjoner var eksterne faktorer og interne faktorer, rolleforståelse, egnethet, kunnskap og ferdigheter, samt motivasjon. Oppgavens teoretiske gjennomgang er satt opp slik at de ulike faktorene vi mener kan påvirke er hovedoverskrifter. Teoriene vi anså som best egnet til å besvare problemstillingen, er plassert under de forskjellige punktene. Dette for å gi leserne en dypere forståelse av oppsettet og en bedre leseropplevelse. Vår metodiske gjennomgang tar for seg hvilke metodeform, forskningsdesign, intervju, og utvalg som vi følte var mest gunstig for vår undersøkelse. Videre blir det forskningsetiske aspektet belyst, samt oppgavens reliabilitet, validitet og generalisering presentert. I analysedelen tar vi for oss innhentet data og drøfter dette opp mot teoretisk forankring for å finne ut hvilke faktorer som påvirker salgsledere i Adams Matkasse. Det vi har konkludert med er at fire av seks faktorer kan påvirke salgslederne i Adams Matkasse. Dette med forankring i empiri og teori. Disse er eksterne faktorer, interne faktorer, rolleforståelse og motivasjon. Vi konkluderte også med at faktorene egnethet og kunnskap og ferdigheter ikke påvirket salgslederne på bakgrunn av for uklare svare eller at de ikke mente det påvirket.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectMarkedsføring og Salgsledelsenb_NO
dc.subjectAdams Matkassenb_NO
dc.subjectKvalitativ metodenb_NO
dc.subjectSalgslederenb_NO
dc.titleHvilke faktorer påvirker salgsledere sine prestasjoner i Adams Matkasse?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal