Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBrevik, Stine
dc.contributor.authorKalland, Natalie
dc.date.accessioned2017-10-28T10:54:14Z
dc.date.available2017-10-28T10:54:14Z
dc.date.issued2017-10-28
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2462654
dc.description.abstractVi har i denne oppgaven jobbet med en induktiv tilnærming til det som var en noe uklar problemstilling. Etter hvert som vi har tilegnet oss kunnskap har problemstillingen utviklet seg og blitt mer relevant for hva vi faktisk ønsket å få ut av denne oppgaven. Oppgaven har tatt mange vendinger fra start til slutt, og vi har fått en bredere forståelse for problemstillingen og ett nytt syn på temaet. Vi ønsket å undersøke navneendringens konsekvenser for Høyskolen Kristiania, men da vi startet denne oppgaven innså vi at dette var et meget bredt tema med uendelige alternativer til vinklinger. Vi ønsket å undersøke temaet fra ansattes perspektiv, eksterne målgrupper som videregåendeelever, nåværende studenter og allerede uteksaminerte studenter. Vi kom fort frem til at vi ønsket å belyse temaet fra dagens studenters perspektiv, nettopp fordi det er skolens kunder, og vi ønsket å utvikle en helhetsforståelse for temaet. I forskningsarbeidet vårt har vi gjennomført gruppeintervjuer med studenter fra både Oslo, Bergen og Trondheim. Dette ga oss i overkant av 150 sider analysemateriale etter endt transkribering. Intervjuguiden pekte til mange eksterne faktorer, men funn tilsa at vi måtte se internt. Etter navneendringen endret skolen merkearkitektur, og vi har derfor sett på teori tilknyttet dette og merkevarebygging, identitet og image. Dette ledet oppgaven videre mot et internt aspekt, og videre mot intern kommunikasjon og intern merkevarebygging. Vi ønsket å skrive en kommunikasjonsstrategi for å styrke merkevaren Høyskolen Kristiania og tenkte i første omgang eksternt da vi har savnet tydelig markedsføring av skolen og dens tre avdelinger. Funnene vi har gjort gjennom analysen har fått oss til å innse viktigheten av å styrke merkevaren fra kjernen, og hvilke ringvirkninger dette kan ha eksternt gjennom bruk av blant annet gode merkeambassadører. Derfor har vi skrevet en kommunikasjonsstrategi som skal bidra til å gjøre nettopp dette – styrke merkevaren Høyskolen Kristiania innenfranb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectKreativ markedskommunikasjonnb_NO
dc.subjectHøyskolen Kristianianb_NO
dc.subjectNavneendringernb_NO
dc.subjectKvalitativ metodenb_NO
dc.subjectIntervjuernb_NO
dc.subjectGruppeintervjuernb_NO
dc.titleNavneendringens konsekvenser for Høyskolen Kristiania.nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal