Hvordan lage markedskommunikasjon og skape kjennskap rundt livets nest største investering for kvinner?
Abstract
I denne bacheloroppgaven har vi tatt for oss temaet merkevarebygging. Vi har valgt å skrive
om dette for å få mer kunnskap og en bredere forståelse på feltet. Vi ønsket å få et innblikk i
hva kvinner mente om merkevaren Mercedes-Benz og en retning for hvordan merkekunnskap
de kunne ha til merkevaren.
Vår problemstilling er som følger: “Har kvinner merkekjennskap til merkevaren Mercedes-
Benz?”
I innledning begrunner vi valget av tema, samt forutsetninger og avgrensninger til oppgaven
og oppgavens struktur. Oppgaven er avgrenset til Norge og har et fokus på kvinner og
merkevaren Mercedes-Benz. Gjennom metodetriangulering har vi forsøkt å på best mulig
måte sette svar på vår problemstilling, hvor analysen er forankret med teori innen
merkevarebygging. Ut fra konklusjon av analysene har vi utformet en
kommunikasjonsstrategi rettet mot en definert målgruppe.