Show simple item record

dc.contributor.authorThomassen, Julian Kaare Lopez
dc.contributor.authorFoss, Andreas Sortland
dc.date.accessioned2017-10-28T12:51:42Z
dc.date.available2017-10-28T12:51:42Z
dc.date.issued2017-10-28
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2462663
dc.description.abstractKunstig intelligens begynner å ta plass i det norske markedet, og som ny teknologi er det stor usikkerhet angående hvordan den kommer til å bemerke seg. Det er en svært allsidig teknologi som kan gjøre arbeidsoppgaver mye raskere enn mennesker, og derfor er mange bekymret for hvordan dette kan påvirke arbeidsplasser. Samtidig er det stor fokus på at kunstig intelligens heller vil gjøre hverdagen mer fleksibel ved å komplementere mye av arbeidsoppgavene til arbeidere. Dermed vil folk ha mer tid til andre oppgaver. Denne oppgaven handler om hvordan bedriften RegnskapsPartner AS skal klargjøre sine ansatte for implementering av kunstig intelligens. Bedriften er i et tidlig stadie og vi samarbeider med dem for å konstruere en kommunikasjonsstrategi for interne og eksterne aktører. Problemstillingen vår er derfor: "Hvordan bør RegnskapsPartner AS forberede sine ansatte til implementering av kunstig intelligens, og hvordan bør bedriften kommunisere endringen til sine ansatte?" Med dette som problemstilling, har vi utført kvalitativ forskning gjennom et casedesign for å se på hvordan bedriften lå an før endringen. Vi utførte muntlige intervjuer via telefon og epost, og har vært i uformell samtalte med ledelsen gjennom prosessen. Gjennom denne prosessen fikk vi innblikk i hvordan holdninger de ansatte hadde til kunstig intelligens. Dette ga oss bakgrunn til å utvikle en kommunikasjonsstrategi som ledelsen skal benytte seg av gjennom endringsprosessen. Kommunikasjonsstrategien har fokus på en endringsprosess kalt organisasjonsutvikling, som baseres seg på at de ansatte er deltakende i endringen. Vi har laget en uformell og aktiv intern strategi som er informativ for de ansatte, med fokus på at endringen vil gjøre hverdagen lettere. Vi har også laget en ekstern strategi som informerer kunder og eksterne aktører om endringen som skal foregå i RegnskapsPartner AS. Dette for å holde en tett kontakt med kundene, som er essensielle for bedriften.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectKreativ markedskommunikasjonnb_NO
dc.subjectKunstig intelligensnb_NO
dc.subjectRegnskapsPartner ASnb_NO
dc.subjectKommunikasjonnb_NO
dc.subjectKvalitativ metodenb_NO
dc.subjectIntervjuernb_NO
dc.titleImplementering av kunstig intelligens på arbeidsplassennb_NO
dc.title.alternativeHvordan bør RegnskapsPartner AS forberede sine ansatte til implementering av kunstig intelligens, og hvordan bør bedriften kommunisere endringen til sine ansatte?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal