Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSolem, Emilie Karoline
dc.contributor.authorMittet, Simen
dc.contributor.authorEimhjellen, Kristine Haugsbø
dc.date.accessioned2018-09-25T12:04:38Z
dc.date.available2018-09-25T12:04:38Z
dc.date.issued2018-09-25
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2564385
dc.description.abstractFormålet med denne bacheloroppgaven er å se nærmere på hvilken strategi og virkemidler man kan ta i bruk for å markedskommunisere et konsept som er nytt på markedet. Etter ønske fra gruppen ble det laget et fiktivt konsept som skulle bygges opp fra grunnen av. Ved å gjøre dette kunne vi skrive rundt et tema som interesserte alle parter og holde oss engasjert. Konseptet i denne oppgaven, som har fått navnet “SydVest”, er en mathall lokalisert i Bergen som fokuserer på street food. Ettersom det er mangel på slikt tilbud i Bergen, ville vi skrive om noe som kan tenkes å ha en etterspørsel. Dette resulterte følgende i problemstilling: “Hvordan markedskommunisere et nytt konsept før lansering, og på hvilken måte kan man bygge videre på det?” En slik problemstilling legger til rette for å finne strategier, markedsaktiviteter og andre tiltak som kan være med på å skape spennende markedskommunikasjon. Det er blitt gjort kvantitativ forskning for innsamling av data, og bakgrunnsintervju med en nøkkelinformant. Dette har kartlagt hvilke sosiale medier som målgruppen befinner seg på og hvilken restaurant og spisevaner de har. Det har også gitt oss kunnskap om hvordan serveringsbransjen i Bergen ser ut og utfordringer dette kan ha for oss. I denne oppgaven vil et utgangspunkt av “inbound marketing” bli benyttet som strategi for å løse problemstillingen. Vi ønsket å benytte denne strategien fordi vi mener den er relevant for dagens implikasjoner omkring markedskommunikasjon. Inbound marketing er en prosess som tar for seg en kundereise. Målet er å gjøre fremmede om til promotører ved å spre positive budskap gjennom egne sosiale medier. Oppgaven vil presentere visuelle elementer for å gi en bedre ide om tankene bak SydVest. De valgte strategier og løsninger vi er kommet frem til, mener vi kan være med på å skape suksess og en vellykket kommunikasjonsstrategi for SydVest.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.no*
dc.subjectKreativ markedskommunikasjonnb_NO
dc.titleKommunikasjonsstrategi for SydVestnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal