Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHagen, Oda
dc.contributor.authorKotte-Eriksen, Marianne
dc.contributor.authorVevle, Andreas Roel
dc.date.accessioned2018-09-25T12:36:52Z
dc.date.available2018-09-25T12:36:52Z
dc.date.issued2018-09-25
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2564403
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven er et kvalitativt casestudie, med hensikt å undersøke hvilke forutsetninger som ser ut til å skape prosjektsuksess i digitalbyrået Apt. I vårt arbeid har vi forsøkt å kartlegge suksesskriterier for teamarbeid, analysere funnene og deretter utarbeide løsninger som gir gode forutsetninger for å oppnå suksess. Forskningsarbeidet har gått ut på å intervjue 12 deltakere fra tre ulike team i Apt. Deltakerne har blitt spurt ut om deres tanker og følelser om gjennomførte prosjekter, samt meninger om prosjektarbeid på generell basis. Respondentene ble også personlighetstestet, slik at vi kunne undersøke om sammensetningen av personlighetstypene hadde noe å si for suksessen. I henhold til vår teori ble deltakernes utsagn delt inn i fire kategorier: lederskap, kommunikasjon, samarbeid og heterogenitet, samt eksterne faktorer. Slik kunne vi analysere likheter og ulikheter ved deltakernes tanker, og igjen trekke paralleller opp mot faktiske resultater og aspekter ved prosjektene. På bakgrunn av respondentenes brede enighet om prosjektarbeid, kunne vi trekke ut hele ti funn om forutsetninger for prosjektsuksess hos teamene i Apt. Noen av forutsetningene var delvis forventet eller stemte med våre antakelser, mens andre var mer overraskende. Spesielt viktige viste kategoriene samarbeid og kommunikasjon seg å være for team, og det var innen disse kategoriene vi kunne trekke ut flest funn. Forutsetningene er ment å være retningslinjer for team om hvilke avsjekker en bør gjøre ved oppstartsfasen i et prosjekt. Forskningen viste også at det ikke var en noen direkte sammenheng mellom personlighetstyper og prosjektsuksess, det ga derimot en indikasjon på at det heller er enkelte personlighetstyper en bør inkludere i et team. Disse forutsetningene danner grunnlaget for vår kampanje, som innebærer en nettside, en avisartikkel og Facebook-innlegg. Kampanjen har som hensikt å opplyse om forutsetninger for prosjektsuksess, samt å skape en merkevare rundt vårt byrå Oppstartsfadesen og vårt foredrag.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.no*
dc.subjectKreativ markedskommunikasjonnb_NO
dc.titleOppstartsfadesen - Et casestudie av forutsetninger for prosjektsuksess hos digitalbyrået Aptnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal