Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBerntsen, Caroline Rustadbakken
dc.contributor.authorHallem, Jon Pape
dc.contributor.authorJohansen, Kristin Camille
dc.date.accessioned2019-10-29T12:49:47Z
dc.date.available2019-10-29T12:49:47Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2625174
dc.description.abstractFormålet med denne bacheloroppgaven er å se nærmere på hvordan man kan ta i bruk ulike kommunikasjonstiltak og virkemidler for å nå en eldre målgruppe, som for eksempel pensjonister. Denne oppgaven er ikke blitt gitt i oppdrag av Trondheim Kino, men har vært til hjelp under arbeidet. Vi har fått informasjon fra innsiden da to av oss er ansatt ved Trondheim Kino, samtidig som ledelsen ga uttrykk for at dette er et reelt problem. Problemstillingen for denne bacheloroppgaven er derfor: “På hvilken måte kan pensjonisters behov være med på å endre hvordan Trondheim Kino bør kommunisere med dem?” - Hvilke behov har pensjonister når det kommer til informasjonshenting? Denne problemstillingen legger til rette for utvikling av en kommunikasjonsstrategi, og for å finne tiltak som kan gjøre kommunikasjonen enklere. Vi har benyttet kvantitative forskningsmetoder ved å samle inn data fra bedriften, foretatt en spørreundersøkelse, hvor vi etterpå anvendte SPSS for å analysere undersøkelsen. Vi har også brukt kvalitative forskningsmetoder som observasjoner, fokusintervjuer og stunt-intervjuer. Dette har gitt oss funn som viser at pensjonister både liker og ønsker å dra på kino, men at de har for lite kjennskap om matinévisningene. Matiné er visning av film på dagtid med lavere lyd tilpasset eldre. De trenger derfor en form for påminnelse, i form av hjulpen kjennskap, slik at de fullfører customer journey ved å kjøpe billetter. Resultatene er brukt videre til utvikling av en kreativ løsning i den praktiske delen vi presenterer en kommunikasjonsstrategi og et konsept for hvordan vi skal kommunisere med pensjonister.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.no*
dc.titleKinoglede for pensjonister : En studie om hvordan Trondheim Kino kan kommunisere med pensjonister i dagens digitale verden.nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal