Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSvendsen, Adrian W. K.
dc.date.accessioned2019-11-07T08:09:15Z
dc.date.available2019-11-07T08:09:15Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2627074
dc.description.abstractOppgavens hensikt har vært å forstå de utfordringer og muligheter Høyskolen Kristiania står ovenfor angående å innlemme Westerdals i sin merkearkitektur og å komme opp med forslag til en merkearkitektur som er forsvarlig for Høyskolen Kristianias strategi og samtidig av tilfredshet for Westerdals sin særegenhet. Ordet fusjon, oppkjøp eller sammenslåing er ord brukt om hverandre i oppgaven men vil ha samme betydning. Via kjennskap har jeg forstått at Høyskolen Kristiania selv ønsker å omtale det som ‘’en fusjonering’’. Dette har ført til følgende problemstilling og forskningsspørsmål: Problemstillingen Hvordan bør Høyskolen Kristiania inkludere Westerdals i sin merkearkitektur etter fusjonen? Forskningsspørsmål 1] Hvor stor distanse er det mellom assosiasjonene til Høyskolen Kristiania og Westerdals? 2] Hva tenker nåværende førsteårsstudenter, ledelse og forelesere/lærere ved Høyskolen Kristiania og Westerdals om fusjonen? 3] Bør Høyskolen Kristiania og Westerdals kommunisere likt/forskjellig ut til målgruppene sine basert på assosiasjonsfordelingen? Metoden er blitt gjennomført i 3 deler: 1) kvalitativ assosiasjonsinnsamling, 2) dybdeintervju, og 3) kvantitativ spørreundersøkelse for å få kvantifisert assosiasjonene fra den førstnevnte kvalitative innsamlingen. Dybdeintervjuene er tatt med førsteårsstudenter, lærere, forelesere og ledelse ved Høyskolen Kristiania og Westerdals for å fremme varierte og legitime svar (til en viss grad overførbare svar på vegne av fagdisiplinen de representerer). Resultatene fra egen forskning (kvantitativ spørreundersøkelse og dybdeintervjuer) har vist at Høyskolen Kristiania og Westerdals er i høy grad forskjellige fra hverandre når man måler studentenes assosiasjonsvurdering. Disse funnene kunne blitt predikert allerede tilbake i tid, da jeg så et mønster i svarene gitt under den kvalitative assosiasjonsinnsamlingen. Konklusjonene som kan trekkes ut ifra egne forskningsfunn opp mot hva teorier rundt merkearkitektur forteller, er at Høyskolen Kristiania bør innlemme Westerdals i en arkitektur som fremmer endorsed branding. Westerdals som navn bør altså fremheves tydelig.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.no*
dc.subjectMarkedsføring og merkevareledelsenb_NO
dc.subjectMerkearkitekturnb_NO
dc.titleHvordan bør Høyskolen Kristiania inkludere Westerdals i sin merkearkitektur etter fusjonen?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal