• The Amazing Race to Creativity : Hur leder man för kreativitet på individ- och gruppnivå i organisationer? 

      Rupani, Amber Sophia; Andersson, Emma; Bengtsson, Daniel (Bachelor thesis, 2020-06)
      I dagens näringsliv där fler processer automatiseras dagligen genom datorer, robotar och artificiell intelligens, blir mänskliga egenskaper som kreativitet mer och mer ovärderliga för företag. Som samhälle hyllar vi kreatörer ...
    • Is "Doing Good" Good for Business? 

      Kjuus, Silje; Werner, Vida Emilie (Bachelor thesis, 2020-05)
      I takt med globalisering, kapitalisme, teknologi og klimautfordringer, har bedrifters samfunnsansvar fått økt betydning. Tidligere forskning om samfunnsansvar har vist en filantropisk holdning til tema, hovedsakelig gjennom ...
    • Kaape : Hvordan kan teknikker fra merkevarebygging og posisjonering gjøre Kaape til en sterk merkevare i Norge? 

      Hogstad Larsen, Steffen; Rødal Tomren, Josefine; Gundersen, Nicoline (Bachelor thesis, 2020-06)
      I oktober 2019 la Statistisk Sentralbyrå frem oppdaterte tall på nyetablerte foretaks overlevelse og vekst, der vi kunne lese at kun 29,8% av alle nyetablerte bedrifter fortsatt er aktive etter fem år. Vi har på bakgrunn ...
    • Lederens rolle i bedriftens kommunikative samspill 

      Bjerga Fjeld, Emilie; Sande, Mari (Bachelor thesis, 2020-06)
      Denne bacheloroppgaven er et studie av lederstil og kommunikasjon, med den hensikt å presentere et konkret løsningsforslag for å oppnå enhetlig kundeopplevelse av bedriften. Dette skal løses ved bruk av kreative metoder, ...