• Den som ikke er med er imot? - En casestudie om håndtering av motstand mot endring på et storsykehus i Norge 

      Holmboe, Maria; Frøseth, Marthe (Bachelor thesis, 2016-11-10)
      Temaet for denne bacheloroppgaven er motstand mot endring og intern kommunikasjon, med et fokus rettet mot endringsprosesser i norsk helsevesen. Det virker som at endring er et økende fenomen i helsevesenet og i organisasjoner ...
    • Effektmåling i norsk PR-bransje 

      Berg, Simen; Engvik, Trine (Bachelor thesis, 2016-11-10)
      Det stilles økte krav til dokumentasjon av arbeidet PR-byråer gjennomfører. Både kunder, journalister, og offentligheten generelt er mer interessert i å vite hva som foregår i de store konsernhusene. Effektmåling er et ...
    • Frivillige organisasjoner og lobbyisme: en case-studie av Changemakers lobbyisme for “land-for-land rapportering" 

      Svor, Ingrid Birgitte (Bachelor thesis, 2016-11-10)
      I denne oppgaven ønsker jeg å finne ut hvilke lobbymetoder Changemaker brukte for å få gjennomslag for kravet om land-for-land-rapportering. Hvilke strategier brukte de i lobbyarbeidet sitt, og hvilken tilgang hadde ...
    • Unge jenters forhold til Instagram 

      Sandberg, Maria Louise; Schau-Liberg, Betina; Traaseth, Ragnhild (Bachelor thesis, 2016-11-10)
      Unge jenter bruker i dag det sosiale mediet Instagram på hverdagslig basis. Hensikten med denne undersøkelsen er å få en dypere forståelse av ungdommers forhold til applikasjonen Instagram. Målgruppen i undersøkelsen er ...