• Medienes utvikling - en fordel eller en ulempe for norske toppolitikere? 

      Strøm, Monica; Thunshelle, Thea (Bachelor thesis, 2016-11-10)
      I løpet av våre tre år på bachelorstudiet PR og samfunnspåvirkning har vår kunnskap og interesse for politikk og politisk kommunikasjon gradvis økt. Etter å ha valgt digital markedsføring som fordypningsemne under ...
    • Medier, kjønnsstereotypier og troverdighet i politikken 

      Nilsen, Carina; Ruud, Siri (Bachelor thesis, 2017-10-16)
      Tidligere forskning viser at norske medier har en tendens til å beskrive mannlige politikere i nøytrale termer, mens kvinnene beskrives i mer dramatiske og polariserte vendinger, enten som veldig feminine eller veldig ...
    • Populisme: Teknikk for klikk? 

      Østensen, Kirstine Remmem; Kristiansen, Matias Fosso; Gløersen, Peter (Bachelor thesis, 2017-10-16)
      Det siste året har populisme vært i mediene daglig. I forkant av valget i 2017 er det spesielt to norske politikere som blir beskyldt for å være populistiske: Trygve Slagsvold Vedum og Sylvi Listhaug. Med disse to som case, ...
    • Unge folk med gamle briller – en kvalitativ studie av ungdomspartienes bruk av sosiale medier 

      Sandberg, Nora Alette; Skogseth, Karstein Alvestad (Bachelor thesis, 2017-10-16)
      Temaet for denne oppgaven er ungdomspartiers politiske kommunikasjon i sosiale medier. Tall fra datatilsynet i 2013 forteller at 76% av den norske befolkningen har en Facebookprofil. Dette gjør Facebook til et av de ...